Byggemøde...forkælede mislinger!
Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-01-02 16:01

Hej NG,

vil lige orientere om vores nye "projekt"...

Katte skal have noget at kradse i og helst ikke sofaen - så jeg fik lov
at købe nogle rester sisal-tæppe hos den lokale tæppehandler og dem
sømmede vi fast på en stolpe som bare har stået lænet op mod væggen i et
hjørne. Det har hele tiden været planen at den skulle gøres fast men vi
har ikke liiiige haft tid - og nu er den altså væltet en gang! Nå, da
jeg konstaterede at Jesper ikke lige var til at sætte i gang med
projektet så satte jeg en annonce i avisen og vi fik i weekenden efat i
n kattehule med kradsestolpe og platform, 1 m høj, som kattene er ganske
begejstrede for. Men det er næppe nok i længden til de to klatremisser
så nu skal vi rigtig i gang! Først da jeg truede med at købe et
gulv-til-loft fra Likita kunne Jesper "sættes i gang" - mest fordi han
synes stolperne er grimme, forstå det hvem der kan...

Vores lejlighed ligger i tagetagen og vi er så heldige at der er en
dejlig skrå bjælke i køkkenet, ca. 20 cm ud fra væggen og fra gulv til
loft. Den beklæder vi med sisaltæppe og så sætter vi et par hylder op
som vi pakker ind i teddybearstof. Så kan kattene klatre helt hen og
hænge over vores skrivebord for at holde øje med musen - fikst ikke! I
samme ombæring vil den første stolpe blive forsynet med plader i top og
bund og sat fast på væggen inde i stuen så de også har et sted at kradse
derinde. Billeder bliver lagt ud når de er taget, fremkaldt og scannet
(kære julemand, jeg ønsker mig STADIG et digicam og du glemte det måske
til jul??) så I kan se konstruktionen!

Hilsen fra Pernille som glæder sig helt vildt til at se kattene udfolde
sig i 3.dimension!!

Fra : Birgitte

Dato : 15-01-02 17:39

Hej Pernille

Ihhh hvor lyder det sjovt *S* Jeg ville også gerne have lavet
nogle lange bjælker der går fra gulv til loft med forskellige hyldehøjder,
og hvor kattene kan klatre rundt lige under loftet, men min mand er også
lidt svær at trække op
Jeg har i forvejen 2 kæmpestore klatrestativer det ene fra kattenes nr 1
tror jeg det hedder og det andet er et "Cat Palace model E9.X"
www.catpalace.nl
På dette link kan du se uanede muligheder for selvbyg thihi...
Der er ALTID misser i mine klatretræer, hvis du ønsker kan jeg sende dig
billeder af misser der hygger sig i et af dem.
Missehilsner fra Birgitte

---
DK. True Trust

Fra : Pernille Scharff

Dato : 16-01-02 08:43

> På dette link kan du se uanede muligheder for selvbyg thihi...
DET er ikke løgn, nej hvor er den god! Tror liiiige jeg skal ha' lokket
Jesper ind på den side også *G*

> Der er ALTID misser i mine klatretræer, hvis du ønsker kan jeg sende
dig
> billeder af misser der hygger sig i et af dem.
> Missehilsner fra Birgitte

Jah, vil du ikke nok? Dem vil jeg gerne se!

/Pernille