Hvordan virker Timestamp?
Fra : oz

Dato : 15-01-02 15:28

Hej NG

Jeg arbejder med sql server 7.0 og asp.

Jeg ville gerne lave et felt der registrerer tidspunktet for en rettelse til
en record i min DB. Til dette formål tænkte jeg at Timestamp ville være
godt, men jeg syntes ikke at kunne få det til at du..
I DB skriver den <Binary> og når jeg henter feltet på en asp side er det
tomt??? Jeg har forsøgt at sætte en fast værdi ind på timestamp men det vil
den ikke acceptere, så vidt jeg kan læse skulle timestamp automatisk
registrere, når der blev lavet ændringer. Men hvordan viser jeg det på min
side når jeg nu ikke bare lige kan kalde feltet.

Jeg kan selvfølge også bare bruge DateTime og så getdate(), men hvorfor
virker TimeStamp ikke efter hensigten hvad gør jeg forkert?

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers vil jeg gerne uddybe det lidt mere.

Med venlig hilsen

Oz

Fra : James Olsen

Dato : 16-01-02 05:43

Ud at gå meget i detaljer, så er timestamp i ms sql server ikke en dato, som
navnet ellers kunne forlede en til at tro, men blot et værdi som er
garanteret unik inden for en database. Derfor kan du ikke bruge den til at
se hvornår en række er opdateret - altså ikke i dato/tid format, men alene
identificere den unikt.

Derfor skal du lave noget update med getDate() eller CURRENT_TIMESTAMP som
er "standard (ANSI)" måden at lave getdate() på.

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-01-02 06:04

James Olsen wrote:

> [...]
> se hvornår en række er opdateret - altså ikke i dato/tid format, men alene

Dog kan den benyttes til at styre den kronoligiske orden af opdateringer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : oz

Dato : 16-01-02 10:26

"Stig Johansen" <linux@w3data.dk> skrev:

> Dog kan den benyttes til at styre den kronoligiske orden af opdateringer.

Det er faktisk meget smart =)

Oz

Fra : oz

Dato : 16-01-02 10:25

"James Olsen" <james_olsen@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>
> Derfor skal du lave noget update med getDate() eller CURRENT_TIMESTAMP som
> er "standard (ANSI)" måden at lave getdate() på.

Ok tak for hjælpen så kan jeg bedre forstå det =)

Oz