Hvilken mail-server?
Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 15-01-02 08:13

Hejsa

Jeg skal have sat en mailserver op på en Red Hat 7.x. Den skal styre
flere domæner samtidigt.
Jeg skal have mulighed for at navn@domain1.dk er forskellig fra
navn@domain2.dk

Hvad kan jeg bruge til det?

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-01-02 08:18

Thomas D. Kryger <thomas@akvariet.dk> wrote:

> Jeg skal have sat en mailserver op på en Red Hat 7.x. Den skal styre
> flere domæner samtidigt.
> Jeg skal have mulighed for at navn@domain1.dk er forskellig fra
> navn@domain2.dk

Postfix <URL: http://www.postfix.org/> - Hvis jeg ikke tager meget fejl,
så er den med i RH7

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"On behalf of all earthly life, I DEFY YOU!" - Calvin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-01-02 08:18

"Thomas D. Kryger" wrote:

> Jeg skal have mulighed for at navn@domain1.dk er forskellig fra
> navn@domain2.dk
>
> Hvad kan jeg bruge til det?

Postfix er et godt bud: <URL: http://www.postfix.org>

Michael Rasmussen

Fra : Claus Alboege

Dato : 15-01-02 11:49

Thomas D Kryger <thomas@akvariet.dk> writes:

> Hejsa
> Jeg skal have sat en mailserver op på en Red Hat 7.x. Den skal styre
> [...]

Bill Shupp har lavet en fin gennemgang at hvordan du sætter en qmail
toaster op med:

* Qmail SMTP Mail Server with SMTP-AUTH, TLS support, and optional
Virus Scanner.
* POP3 Server with SSL support
* IMAP Server with SSL support
* WebMail Server
* Quota Support (usage viewable by webmail)
* Autoresponder
* Mailing Lists
* Web-Based Email Administration

Måske lidt mere end hvad du bad om, men du kan jo undlade at
installere eller starte de services, du ikke har brug for :)

http://www.shupp.org/toaster/

Læs også:

http://cr.yp.to/qmail.html
http://www.lifewithqmail.org/lwq.html

/Claus A

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-01-02 12:09

Claus Alboege <tractrix@kom.auc.dk> wrote:

> Bill Shupp har lavet en fin gennemgang at hvordan du sætter en qmail
> toaster op med:

Hvad er det med folk og Qmail?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Does she live? Or does she die?" -Picard to Q

Fra : Christian Andersen

Dato : 15-01-02 12:28

Allan Joergensen wrote:

>Hvad er det med folk og Qmail?

Ja, det aner jeg heller ikke. Jeg kiggede en enkelt gang på
installations-instruktionerne og gik til Postfix.

--
"...in Spain!"

Fra : Mads Hugo Pedersen

Dato : 15-01-02 12:35

On 15 Jan 2002, Christian Andersen said:

> Ja, det aner jeg heller ikke. Jeg kiggede en enkelt gang på
> installations-instruktionerne og gik til Postfix.

Hvis ikke du kan finde ud af at læse installations vejledningen er det
måske svært. Den beskriver til punkt og prikke hvad du skal gøre, men
ok hvis 2 a4 sider er for meget læsning så....

/M@ds
--
Life is nasty, brutish and short. Why add Windows?

Fra : Christian Andersen

Dato : 15-01-02 17:37

Mads Hugo Pedersen wrote:

>Hvis ikke du kan finde ud af at læse installations vejledningen er det
>måske svært. Den beskriver til punkt og prikke hvad du skal gøre, men
>ok hvis 2 a4 sider er for meget læsning så....

Wow. Skidegod brug af punktummer. Du antyder jo ligefrem jeg er dum!

Wow. Måske burde jeg hellere pakke mine ting sammen, jeg kan se jeg er
oppe imod en rigtig mester!

Uha!

>/M@ds

Ja, det er fedt med et snabel-a istedet for et a. Nå ja! Jeg lagde først
lige nu mærke til hvad det egentlig er du prøver at gøre! HOLD KÆFT hvor
er det smart! Kan jeg ikke nok lære at blive ligesom dig, hvad? Må jeg
ikke gerne?

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
"...in Spain!"

Fra : Mads Hugo Pedersen

Dato : 15-01-02 12:31

On Tue, 15 Jan 2002, Allan Joergensen said:

> Hvad er det med folk og Qmail?

Hvad er det med folk og Postfix???

Jeg bruger qmail på flere store sites. Det er _nemt_ at sætte op, der
kommer aldrig patches (den er færdig, virker og er sikker!). Når først
den er sat op kører og kører og kører den bare der ud af...

Der findes en masse gode udvidelser til, men det gør der vel også til de
andre...

Plus hvis man i forvejen bruger tinydns etc, kan man drage stor nytte af
supervise.

/M@ds
--
Linux are the pioneer, FreeBSD are the settlers.
The Pioneers go out there, get the arrows in their backs,

Fra : Thomas

Dato : 15-01-02 12:50

Allan Joergensen wrote:

> Hvad er det med folk og Qmail?

Årrhhh hold da op, DJB styrer

Lad os alle fork'e og taskswitch'e Hvad fa.... skulle vi ellers bruge
vores CPU'er til...

Og husk at man kun afleverer en mail i en SMTP-session, så 2000 mail til
samme MX, er ensbetydende med 2000 connect(forsøg) for hvert queue-run,
selvom alle MX'er er nede.

--
Don't waste space