katten vil ikke spise!!!!!
Fra : Marianne Jensen

Dato : 14-01-02 20:07

Hej Allesammen.

Som så mange andre har jeg valgt at få en lille mis. Den er født i august
mdr, og er ellers meget livlig og virker glad. har iøvrigt en stor
appetit.......
Men nu kommer så mit lille problem, den er holdt op med at spise, har ikke
spist i 2 dage, hvor den plejer at få mad 3-4 gange om dagen......den beder
ikke om noget og rører ikke maden selv om den bliver stilt til den, opkast
er der også lidt af, men regner med at det er håret der genere. Det hele
startede efter den var ude i haven med en anden kat, den har ændret sig
siden den dag.............hvorfor mon?????????

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-01-02 20:32

Hej Marianne

Din kat kan være blevet smittet med en sygdom af den anden kat, så lad
dyrlægen se på den.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 14-01-02 22:10

Tak, for oplysningen. Men det håber jeg så sandelig ikke,sker det ved så
kort kontakt? de så hinanden højst 10 min. Min kat kom hjem og har stort set
sovet lige siden, man er jo bekymrede...., jeg troede at det kunne
forekomme, andre kæledyr kan jo godt springe maden over.Men alligevel lidt
underligt...........

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-01-02 22:29

En killing på 5 mdr. plejer ikke at springe måltider over, hvordan er den
ellers, frisk eller sløv, sover mere end den plejer......??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : mmp

Dato : 15-01-02 12:06

Hej !!!

Når en kat ikke vil spise er det 100% min erfaring, at katten er syg. Og ja,
10 minutter sammen med en anden kat, kan medføre en rift, der giver
betændelse og smerter. Og så spiser katten ikke. MEN det er jo ikke sikkert,
det er fordi den har været sammen med en anden kat, at den er blevet dårlig.
Det kan jo være sket tidligere på dagen eller om natten. Skynd dig hellere
til dyrlægen, hvis du hjælpe din kat.

mvh

Fra : Katrine

Dato : 16-01-02 18:37

Hej

Min kat har også haft nogle dage hvor den ikke vil spise. Jeg ringede
til dyrlægen og fik en tid. Det viste sig at den havde noget
tandkødsbetændelse. Dyrlægen fortalte mig at det ikke er naturligt for
katte at faste. Faktisk kan kattens lever/nyre tage skade hvis katten
faster mere end 3-4 dage. At katten ikke spiser er et tegn på at noget
er galt.

Jeg håber din kat er rask igen.

Med venlig hilsen
Katrine (Josefine sender et spind og gnasker lidt mad, uden at det gør
ondt i gummerne.)

http://www.kandu.dk/