CUSL2 spørgsmål
Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-01-02 18:38

ved nogen hvilke begrænsninger der er for dette bundkort? Passer disse
eksempler på?

Pentium III EB 1266MHz "Tualatin" In-a-Box - Socket 370 / 512KB / FSB 133MHz
Hvad er Tualatin?

Pentium III EB 1200MHz In-a-Box - Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz

Svar kun hvis du ved noget, da det er sparepengene der står på spil

På forhånd tak
sniper_Nolight

Fra : Hans

Dato : 14-01-02 18:59

> [...]
> eksempler på?
> Pentium III EB 1266MHz "Tualatin" In-a-Box - Socket 370 / 512KB / FSB

En ny processortype fra Intel der IKKE er sokkelkompatibel med FCPGA
bundkort, som f.eks. CUSL2.

> Pentium III EB 1200MHz In-a-Box - Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz
> Svar kun hvis du ved noget, da det er sparepengene der står på spil

Jamen så må du jo være en glad mand, som har sparet en hel del penge, da du
ikke kan anvende Tualatin i dette bundkort. Dertil kræves et bundkort som
kan køre med FCPGA2 processorer som f.eks. TUSL2, også fra Asus.
mvh
Hans

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 14-01-02 19:06

Jeg ved, man kan køre med en 1 GHz PIII. Jeg kender én, der har en celeron
900@1200. Mobo'et understøtter max. 256 MB ram klodser, dvs. max. 768.

Fra : Freeloader

Dato : 15-01-02 16:57

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg ved, man kan køre med en 1 GHz PIII. Jeg kender én, der har en celeron
> 900@1200. Mobo'et understøtter max. 256 MB ram klodser, dvs. max. 768.

Bundkortet understøtter max 512 mb, men rigtigt nok højest 256 mb moduler

Fra : Lasse Elbek

Dato : 14-01-02 19:09

> [...]
>
> Pentium III EB 1200MHz In-a-Box - Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz
>
> Svar kun hvis du ved noget, da det er sparepengene der står på spil

Pentium III EB 1200MHz In-a-Box - Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz <--den
virker

Cpu'er med Tualatin kernen kan du desværre ikke bruge.

/Lasse

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-01-02 19:33

> Pentium III EB 1200MHz In-a-Box - Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz <--den
> virker
>
> Cpu'er med Tualatin kernen kan du desværre ikke bruge.

Tak skal du ha'... jeg tror jeg satser på den her cpu
Jeg synes mit CUSL2 er et fint bundkort endnu og mener ikke tiden er inde
til P4 hvis jeg kan få en cpu som denne... har bare ikke læst nogen steder
det kan klare mere end 1000MHz, men jeg har helller ikke læst det
modsatte... og lige til en orientering hvis der er nogen der er
interesseret, det kan kun klare 512 MB RAM og ikke 768.
Lige et tillægsspørgsmål; hvad er forskellen på:
PC RAM 133
PC RAM 133 ECC
PC RAM 133 VCM
og hvilke kan jeg anvende?

sniper_Nolight

Fra : Lasse Elbek

Dato : 15-01-02 15:32

> [...]
> interesseret, det kan kun klare 512 MB RAM og ikke 768.
> Lige et tillægsspørgsmål; hvad er forskellen på:

bare brug PC RAM 133.
ECC er til servere
VCM, tja det er dyrer og virker ikke til dit bundkort, men kun at det virker
til althon.
jeg har også prøvet med 768 mb ram - den talte rammen op og frøs så :)

/Lasse

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-01-02 21:15

> [...]
virker
> til althon.
> jeg har også prøvet med 768 mb ram - den talte rammen op og frøs så :)

Jeg siger tusind tak for infoen!
vh sniper_Nolight