Windows XP Professional
Fra : Jan Kristensen

Dato : 14-01-02 18:07

Hej

er der en der kan fortælle mig om Windows XP Professional kan køre ASP. Jeg
tænker på om Windows XP Professional har indbygget en serverfunktion son
f.eks PWS.

Mvh

Jan Kristensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-02 18:20

"Jan Kristensen" <vang@image.dk> wrote in message
> er der en der kan fortælle mig om Windows XP Professional kan køre ASP.
Jeg
> tænker på om Windows XP Professional har indbygget en serverfunktion son
> f.eks PWS.

XP prof. indeholder IIS som er PWS storebror.

--
Jakob Andersen

Fra : John Højsholt

Dato : 14-01-02 18:23

On Mon, 14 Jan 2002 18:06:37 +0100, "Jan Kristensen" <vang@image.dk>
wrote:

> [...]
>tænker på om Windows XP Professional har indbygget en serverfunktion son

Der følger IIS 5 med XP Pro

Jeg mener den skal tilføjes som andre windows komponenter
(tilføj/fjern programmer)

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-01-02 20:11

"John Højsholt" <john@hojsholt.dk> wrote in message

> Der følger IIS 5 med XP Pro
>
> Jeg mener den skal tilføjes som andre windows komponenter
> (tilføj/fjern programmer)

Helt korrekt
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Jan Kristensen

Dato : 14-01-02 21:50

Hej

tak for de gode svar

Jan

Fra : Tim Sørensen

Dato : 15-01-02 14:32

> "Jan Kristensen" <vang@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg

Den har ganske vidst en IIS indbygget, med er det ikke den samme "Mini"
version som IIS til W2kPro, der kun tillader max 10 brugere?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Martin Orvad

Dato : 15-01-02 22:02

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Den har ganske vidst en IIS indbygget, med er det ikke den samme "Mini"
> version som IIS til W2kPro, der kun tillader max 10 brugere?

Hvilken 'miniversion' af IIS til W2k er det, du der referer til? En IIS til
10 brugere?? Hvad skal man bruge sådan en til?

Martin

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-01-02 22:56

Martin Orvad wrote in news:a225d5$6sf$1@sunsite.dk:

> "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvilken 'miniversion' af IIS til W2k er det, du der referer til? En
> IIS til 10 brugere?? Hvad skal man bruge sådan en til?

at udvikle/teste på.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Martin Orvad

Dato : 15-01-02 23:00

"Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> wrote in message

> at udvikle/teste på.

Aha... Der kan man bare se. IIS til 10 brugere virker bare lidt _for_...
øh.. ja... Microsoft-agtigt.

Martin

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-01-02 23:12

Martin Orvad wrote in news:a228qm$hb1$1@sunsite.dk:

> "Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> wrote in message

> Aha... Der kan man bare se. IIS til 10 brugere virker bare lidt
_for_... øh.. ja... Microsoft-agtigt.

det kan jeg ikke se. Du får hvad du betaler for - nemlig en mulighed for
at afvikle asp-sider og køre et (lille) website på din PC. Det er på
ingen måde en fuldblods webserver - hvis du ønsker dette, så er svaret fx
Windows 2000 Svr - der nok vil passe bedre. Husk også på, at du i
tilfældet Windows 2000 i din licens har betalt for, at der er andre, der
kan få adgang til de services, der er indeholdt i Windows 2000. Dette
betaler du for ved køb af licens til din arbejdsstation. Hvis det var
muligt at koble 100+ antal brugere på din Pro IIS, så kostede den nok en
del mere.

I øvrigt er Pro ikke ment som et produkt, der er tiltænkt private brugere
- men derimod virksomheder. Her giver det fint mening, at
webprogrammørerne kan starte den indledende implementering/test af et
website på deres lokale PC.

:)

Fra : Martin Orvad

Dato : 15-01-02 23:36

> _for_... øh.. ja... Microsoft-agtigt.
> >

> det kan jeg ikke se. Du får hvad du betaler for - nemlig en mulighed for
> at afvikle asp-sider og køre et (lille) website på din PC.

Ja, det er klart. W2k _Pro_ ... Jeg sidder med skyklapper på, og tænker kun
på Server-udgaven. Så blev jeg jo så klog.
Jeg troede man havde lavet en lille pusseløjerlig smølfeudgave af IIS,
som sikkert fulgte gratis med et-eller-andet -hvad-ved-jeg,
eller i en Microsoft Private Executive Student Pro Max Small e-Business
Edition...

For DET ville da virke fjollet

Martin