Haster: En form for join tror jeg
Fra : Anders Lund

Dato : 14-01-02 17:20

I en tabel vil jeg gerne sige "set antsvar = antsvar + 1" på 2 poster, den
første post er let at finde, da den har id = 3, men den næste er lidt
sværere da dens id ligger i FnVoteID i post nr 3.

Dvs jeg skal have en kode stump der kan finde den tabel der har id =
FnVoteId( i posten der har id = 3)

Jeg bruger MySQL
Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh
Anders Lund
webmaster@123grin.dk

Fra : Svenne Krap

Dato : 14-01-02 17:39

On Mon, 14 Jan 2002 17:19:38 +0100, "Anders Lund" <anders@itnews.dk>
wrote:

> [...]
>sværere da dens id ligger i FnVoteID i post nr 3.
>
>Dvs jeg skal have en kode stump der kan finde den tabel der har id =

Det du skal bruge hedder et subselect og ville på en hver
fuldblodsdatabase se sådan ud:

update table set antsvar=antsvar +1 ehere id=3 or id=(select fnvoteid
from table where id = 3)

Men det kan mysql ikke.

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Svenne Krap

Dato : 14-01-02 18:27

On Mon, 14 Jan 2002 17:39:25 +0100, Svenne Krap <usenet@krap.dk>
wrote:

>Men det kan mysql ikke.

Nå, jeg glemte at komme med hjælpen..

Du skal fyre den af i tre queries

den første skrev du selv

så laver du select FnVoteID fra række med ID=3 og laver et update på
den record.

Mvh

Svenne