Q: Dødt bundkort eller død CPU?
Fra : Peter

Dato : 14-01-02 15:58

Så skete det

Min ellers klippestabile computer døde! Den består (bestod) et ECS K7S5A
med en XP1600 samt 2x256MB SD-ram, men pludselig i går ville den ikke mere.
Den gav mig en blå skærm og ville derefter ikke starte.
Jeg nulstillede bios og så ville den pludselig godt starte (v. 1050MHz), men
da jeg efterfølgende satte FSB tilbage på 133 ville den igen ikke starte.
Resatte bios igen, computeren starter, lod den starte op ved 1050MHz, men
efter 2 minutter "døde" den igen. Denne gang ville den IKKE starte op igen
:(

Jeg prøvede derefter at køre kun med en ramstang (ingen forskel), uden
ram-stænger (ingen forskel - ikke engang et fejl-bip!), uden grafikkort,
uden noget som helst andet end processoren...

Fælles for hvert forsøg: Alle blæsere starter op, harddisken spinner op...
Og derefter intet.
Er det mit bundkort eller CPU der er stået af?

Mvh.
Peter Løkke

Fra : Kenneth Bon

Dato : 14-01-02 18:23

"Peter" <peters@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> Så skete det

[klip]

> Fælles for hvert forsøg: Alle blæsere starter op, harddisken spinner op...
> Og derefter intet.
> Er det mit bundkort eller CPU der er stået af?

Tja da det skete for mig var det kabinettet...forhandleren påstod at jeg
pludselig havde monteret bundkortet forkert (sat skruerne forkert i) - men
jeg skiftede kabinet og det virkede..

Du har den nyeste bios ikke ? 011215 - ellers kan der være problemer med
SD-ramklodserne hvis man kører en ældre bios...

/Kenneth

Fra : Jan Nielsen

Dato : 14-01-02 19:02

Jeg har haft en lignende fejl, hos mig var det CPU sokklen der var "løs",
jeg vippede mange gange frem og tilbage med låsestangen, og pludselig var
alt ok.

Jan

Fra : Peter

Dato : 16-01-02 17:09

Så blev problemet løst! Jeg købte et nyt bundkort (samme model) og nu virker
det hele igen.. Retur med det andet!!

- Peter