Transportbånd i inventor 4.
Fra : Lars Christensen

Dato : 14-01-02 14:12

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig om inventor kan lave en animering af et
transportbånd. D.v.s at selve gummibåndet skal kører med og kunne dreje
rundt om en aksel.
Ligesom i et indkøbscenter???

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-02 22:45

Svaret er nok ja, så gå bare i gang.

TechSolution, Vejle kan vist demonstrere netop dette emne.

Mvh, Leif

Fra : Lars Christensen

Dato : 15-01-02 13:51

Hej Leif.

Det er til skolebrug, så jeg vil helst ikke involvere for mange til sådan en
lille detalje. Jeg mangler stadig en løsning!! Ellers tak for hjælpen.

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-02 22:44

Hej Lars,

Jeg ved, Lars Sandberg (hos Techsolution) har travlt lige, men tror helt
bestemt
det ligger i hans natur at hjælpe - også gennem gruppen - ikke Lars S.??
Han har det meste liggende som filer allerede.

Fra : Lars

Dato : 19-01-02 21:25

In article <3c44a21a$0$5465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Leif" <None> says...
> [...]
> det ligger i hans natur at hjælpe - også gennem gruppen - ikke Lars S.??
> Han har det meste liggende som filer allerede.

Hej Leif, tak for henvisningen, og yeps jeg er hjælpsom når jeg har tid, omend tid er en knap
ressurse.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution

Fra : P.C.

Dato : 16-01-02 20:26

Hi.
Helt off-topic, kunne det da være smart, hvis pulsmotoren i et transportbånd
blev styret via en grafisk præsentasion, ----- det er vist også muligt, og
sikkert meget fremtidsorienteret, alligevel er det måske ligegyldigt, i forhold
til at gøre helt andre ting, såsom at revurdere sit syn i retning af de
positive sider af teknologien som sådan, men nu går jeg vist _helt off-topic, i
forhold til CAD. som vist er hvad denne gruppe skulle handle om.
Jeg prøver at tænke anderledes end Lego f.eks, det er ikke min skyld, men alene
fordi jeg vel er nødt til det, hvis jeg bare prøver, at bruge nogle af de nye
muligheder. For min skyld, kunne folk godt gå hen og spise sig mætte i nord øst
a. , ---- gerne i noget teknologisk udvikling, vores kultur kan acceptere ; min
er menneskelig og det er ikke min skyld.
For første gang, i meget lang tid, skrev jeg ikke et grimt ord, men hvad Hulen
er meningen, med at udskyde bedømmelsen af et nyt Skuespilhus, i _ubestemt tid,
hvad F..... kan der være ivejen, med at blive enige om noget smukt.
Jeg er målløs, jeg er dansker.
Have a nice day.
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 16-01-02 20:29

Hi.
Ja, -- selvfølgelig glemte jeg min signatur ;

http://makeashorterlink.com/?B5574244

Fra : Lars

Dato : 19-01-02 21:23

In article <OOA08.74$hC6.5501@news.get2net.dk>, clc@get2net.dk says...
> [...]
>
> Er der nogen der kan fortælle mig om inventor kan lave en animering af et
> transportbånd. D.v.s at selve gummibåndet skal kører med og kunne dreje

Hej Lars

Svaret er både ja og nej, hvis du forventer at båndet kan rotere rundt om akslen, må jeg skuffe
dig. Årsagen er at assembly constraints incl. IV R5's transition constraint er baseret på
kontakt fra en flade til een eller flere andre. Idet denne kontakt nødvendigvis må brydes så er
det ikke muligt. Men man kan dog snyde lidt så det ser rigtigt ud.
Den ene mulighed er at båndet er lavet med et visuelt ensartet udseende materiale, her kan det
være svært at se om båndet kører eller ikke kører (for det gør det ikke). Når akslerne så
roterer kan det jo se korrekt ud.
En anden måde kunne være at båndet ikke er et bånd men 2 meget lange plader, som bevæger sig,
dette kan gøres via motion constraint, som IV R4 har. Tricket er hvis du vil lave en avi-fil,
er blot at lade det største hjul køre netop een omgang, adskellige grafiske programmer kan
afspille avi-filen i en uendelig løkke, og man skal sevfølgelig så ikke kunne se et støre
udsnit end at tricket ikke bliver afsløret.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution