Nye billeder
Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-01-02 14:06

Hej allesammen.

Så har jeg LANGT om længe fået taget mig sammen til at scanne et par nye
billeder ind af Jack og Phumba. De er at se på kattenes hjemmeside,
http://cutiecats.tripod.com under "killinger 5"

Hilsner
Lisbeth
(der VIL ha' et digicam nu hvor det er udsalg *G*)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-01-02 15:25

Lisbeth Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Hilsner
> Lisbeth
> (der VIL ha' et digicam nu hvor det er udsalg *G*)

Det ka' du ikke være bekendt, Lisbeth - nu står Ditte her og råber at
hun vil ha' et akvarium....
Det er nogle fine situationer du fanger.
Jeg holder iøvrigt meget af dine billeder, de er så hjemlige - jeg har
den samme blå sofa, de samme gule vægge - og af og til også en mand der
ligger på sofaen draperet i siamesere. Måske jeg skulle tage et billede
en dag så du kan se
Jeg har ikke storesgardiner - men det har du måske heller ikke så længe
*fnis*

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 14-01-02 18:35

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message

[...]

Hi hi du må flux ud og anskaffe et akvarium til Donnaen Ditte

Ellers tak for de søde ord, Jeg holder også meget af at se på Donna og
Ditte, fordi de ser hjemlige ud. Jeg synes desværre der bliver længere og
længere mellem siameserne, men vi fik forklaret (dengang vi købte Jack) at
nogen avlere var blevet så ekstreme i deres bestræbelser på at få hovederne
spidse og flade nok at de havde glemt en lille detalje: At der osse skal
være plads til hjernen! Nu har hjerne jo aldrig været det der har trykket
Bøv mest, og Jack er tydeligt fladere i hovedet end Bøv, og...jeg er næsten
flov over at sige det....men....han er dum som en dør*L* Til gengæld er han
meget meget sød og kælen, men det er helt tydeligt at det er Phumba der
fører an når der skal udtænkes tossestreger, Jack "gør bare som han har set
hende gøre, og da han er større, tungere og en hel del mere klodset går det
som regel galt for ham *GG* så han ender med at skvatte på gulvet i en sky
af papirer eller hvad det ny lige var han forsøgte at holde balancen på
*LOL*

Og nej, storesgardin har jeg ikke længere. Kun en trevlet rest af dets
fordums skønhed hænger lige nu og dækker en smule for indsynet. Men så længe
hun er i kravlealderen/indtil vi får købt en likita-model er der ikke megen
idé i at skifte det ud, og som det kan ses på de nyeste billeder er
persienner heller ikke nogen god løsning *G*

Nå ja, for resten. Der er kommet et par billeder mere op, de er taget med et
MEGET billigt digicam (et pencam) så de er ikke perfekte men heller ikke
helt umulige

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Trine Piltoft

Dato : 14-01-02 18:21

Hej Lisbeth!

Var inde og se din hjemmeside for første gang - og også alle dine
dejlige billeder. Jeg faldt dog over noget (i mine øjne) meget
underligt.
I teksten om Bøv skriver I at han er blåmasket, fordi han ikke kan være
andet. Hvor har I fået det at vide henne ???
I mine øjne ser han meget brunmasket ud, og med en ebony som mor, er
sansynligheden for at han rent faktisk er brunmasket faktisk temmelig
stor, og er ihvertfald ikke en genetisk umulighed.

Mange hilsner fra Trine (der ikke håber at jeg nu har lavet alt for
meget rav i den)
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 14-01-02 18:43

"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mange hilsner fra Trine (der ikke håber at jeg nu har lavet alt for
> meget rav i den)
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s

Hej Trine
Nej du har da ikke lavet for meget rav i den
Altså det var opdrætteren (der hvor vi købte Ylle og Banse og hvor vi fik
Bøv parret) der fortalte os at han var blåmasket, og at han ikke kunne være
andet. Da han var killing så han også tydeligt mere blå end brun ud, men jeg
indrømmer blankt at han SER aldeles brunmasket ud, han er dog her det
sidste halve år begyndt at "falme" så han igen er lidt mere blå end brun.
Jeg kan desværre ikke spørge opdrætteren da hun svjv er død for en del år
siden, Bøv er trods alt 16 år gammel, og hun var en ældre dame allerede
dengang. I øvrigt vil jeg gerne vide om nogen kendte/kan huske hende? Süsse
Leiditz, hun boede på Østbanetorvet i Århus, i hvert fald for 16 år siden.
Hun gjorde dengang et stort arbejde for at få godkendt Foreign White, jeg
kan huske at have set nogle artikler, sikkert i JYRAK's blad, dengang.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 14-01-02 20:43

Hej Lisbeth!

> Nej du har da ikke lavet for meget rav i den

Det var da godt - jeg var helt i tvivl om jeg overhovedet skulle skrive
noget, men kunne alligevel ikke dy mig.

> [...]
> indrømmer blankt at han SER aldeles brunmasket ud, han er dog her det
> sidste halve år begyndt at "falme" så han igen er lidt mere blå end

Jeg holder nu stadigvæk på at han er brunmasket, og at opdrætteren har
taget fejl :0)
Hvad farve havde faren??

Her kommer et par små eksempler.....

Hvis faren f.eks. er blåmasket og moren har gen for blå (hvilket hun jo
har bevist ved at lave en blå orientaler), så vil parringen i teorien
have givet følgende afkom (og jeg har her helt udeladt chokolade/lilla):

25% brunmaskede siam
25% blåmaskede siam
25% ebony orientalere
25% blå orientalere

Hvis faren var blå orientaler ville det kunne have givet følgende:

12,5% blåmaskede siam
12,5% brunmaskede siam
37,5% Ebony orientalere
37,5% Blå orientalere

Du kan nok se at der er i begge tilfælde er ligestor chance for at han
kan være henholdsvis blå- og brunmasket og da han jo i høj grad ligner
en brunmasket, vil jeg derfor mene at det også er det han er. Udover det
så er Bøv jo lige dejlig uanset om han er blå, brun, grøn, gul eller
orangemasket :0), og med 16 år på bagen, er der vist ingen grund til at
sende stamtavlen ind til en farveændring :0)

> [...]
jeg
> kan huske at have set nogle artikler, sikkert i JYRAK's blad, dengang.

Jeg kender hende ikke af navn, men jeg har set stamnavnet Salveens før.
Bl.a. findes der i bageste led i stamtavlen på den ene af mine katte
(Ch. & EP. Player´s Mosaik), en hunkat der hedder IC. Salween Blue´s
Vilma, ORI a.
Datteren til Vilma hedder Ch. Nissen´s Heidi, ORI c og hende kan du se
et billede af på min hjemmeside under "Mine katte", "Player´s Mosaik" og
dernæst "Stamtavle", hvis du skulle være interesseret.
Vilma må have været ejet af Erik & Annelise Nissen, der stadigvæk
opdrætter nogle smukke katte - de kender hende sikkert, men de er vist
ikke på nettet - mig bekendt.

Jeg er egenligt lidt nysgerrig efter at vide hvor I har købt Jack, og
hvem forældrene er? - han er ret så pæn :0)
Jeg har jo nok mine anelser om hvor I har købt ham eftersom han er fra
Horsens, men vi er jo trods alt en 5-6 opdrætten af siam/ori her
omkring, så det er jo ikke sikkert jeg har gættet rigtigt.

Hilsen Trine

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 14-01-02 21:11

> [...]
> Horsens, men vi er jo trods alt en 5-6 opdrætten af siam/ori her
> omkring, så det er jo ikke sikkert jeg har gættet rigtigt.

Bøvs far var blåmasket siam og jeg kan godt se ud fra det du opremser at han
teoretisk godt kunne være en brunmasket. Det har jeg sådan set også altid
syntes han lignede men fik altså i sin tid at vide at det var han ikke. En
anden ting var at Süsse græmmede sig over at noget af hendes materiale kunne
falde så "forkert" ud, men da planerne aldrig var udstilling var det sådan
set ligemeget, vi morede os bare over at han var "fejlfarvet"

Jack er købt hos Vibkjær, jeg kan ikke lige finde stamtavlen :o} - Så snart
jeg kommer i tanke om hvor det var jeg lagde den (for at den ikke skulle
blive væk... ) skal jeg nok fortælle dig om hans forældre, hvis du er
interesseret, men det var det der stod, Vibkjærs Jack the Ripper er hans
fulde navn Og ja, jeg synes faktisk også han er ret flot, utrolig flor
pels, helt glat, han er faktisk ikke blød i den forstand, bare glat som en
sæl og SORT helt ned i bunden af alle hårene. Til gengæld gør det også at
han er temmelig svær at fotografere, men man kan jo ikke få alt her i verden
Desværre er han ALT for tyk, han æder alt hvad han kommer forbi *suk*

Kan man se på din stamtavle hvornår Salween's blue Vilma er fra? Jeg er
nemlig ikke klar over HVOR længe siden det er at Süsse (formentlig) er død
Hun var ellers en herlig type! Ment positivt naturligvis.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 14-01-02 21:49

Hej Lisbeth

> [...]
sådan
> set ligemeget, vi morede os bare over at han var "fejlfarvet"

Farven er jo egentligt ligegyldig nu, og om Süsse tog fejl for 16 år
siden, det er jo egentligt også uden betydning (det skal iøvrigt siges,
at det godt kan være svært at se forskel på blå- og brunmaskede
killinger når de er helt små - nogle killinger er halvgamle inden man
med sikkerhed kan sige det - jeg var selv i tvivl i mit sidste kuld
:0) ) Bøv er jo Bøv uanset farve, og jeg er sikker på at I synes han er
jodens dejligste blå/brunmaskede siameser, så jeg lader emnet fald :0)

> Jack er købt hos Vibkjær, jeg kan ikke lige finde stamtavlen :o}

Det var mit nummer 2 gæt :0)

> [...]
du er
> interesseret, men det var det der stod, Vibkjærs Jack the Ripper er

Jeg er interesseret! Jeg kan altid godt lide at kende baggrunden på
katte jeg ser - bare sådan af almen nysgerrighed :0)
Og stamtavlerne - ja hvorfor mon de aldrig ligger der hvor man med 110%
sikkerhed lagde dem ;0)

> Desværre er han ALT for tyk, han æder alt hvad han kommer forbi *suk*

*GGG* Jeg kender det - har selv et par stykker af slagsen. Jeg har
ellers forsøgt at læse den del af standarden op for dem hvor der står at
en siameser skal være lang og slank, men det er de sk... ligeglade med
:0)

> [...]
død
> Hun var ellers en herlig type! Ment positivt naturligvis.

Nej, man kan ikke se fødselsdatoen på stamtavlen, men min Mosaik (i
daglig tale Siggi) er lige blevet 9 år, så Vilma må være mindst en 13-14
år (og sikkert ældre) hvis hun stadig lever.

Hilsen Trine & co.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-01-02 23:12

Trine Piltoft wrote:

> [...]
>
> men jeg

> brun.
>
> Jeg holder nu stadigvæk på at han er brunmasket, og at opdrætteren har

Hej begge to

Det er skægt - da jeg først så billeder af Bøv tænkte jeg at han lignede
godt nok Donna - og hun er - chokolademasket ) Ok, opdrætteren sagde
godt nok at det vist var mere bitter end flødechokolade, men..
Det er vist ikke helt nemt, det dér??

Mange hilsner fra Ann R

Fra : A. Knudsen

Dato : 14-01-02 21:43

Hej Lisbeth !

Jeg har kigget alle dine billeder i gennem på din side.
Hvor er de kære.
Jeg må nok indrømme, at jeg er blevet smålun på Bøv - han er bare for SØD !

Hilsen
A.knudsen.

Fjern x'erne fra min emailadresse ved svar.

http://www.anya.esenet.dk

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Birgitte

Dato : 14-01-02 22:19

Hej Lisbeth
Kender godt til det der med persiennerne *G*
Rigtig go'e billeder.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 15-01-02 19:44

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hilsner
> Lisbeth
> (der VIL ha' et digicam nu hvor det er udsalg *G*)

Altså.. Undskyld hvis jeg er lidt anmassende *L* men nu har jeg ENDELIG fået
mig et digicam *VBS* så jeg syntes jeg ville vise jer de portrætter jeg har
taget af Jack og Phumba. De er på hjemmesiden, under killinger 5, nederst.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 15-01-02 22:03

De er rigtig gode og tillykke med digicam'et. Men resten af billederne er nu
også gode.
Lige en ting det tager utrolig lang tid at loade din side.

Camilla Christiansen