min bash er gået kold ?!
Fra : Christian Bjerre

Dato : 14-01-02 12:09

jesper@www$ uptime
11:53am up 118 days, 9:25, 2 users, load average: 1.51, 0.96, 0.79
jesper@www$ uptime
bash: fork: Resource temporarily unavailable

Jeg fatter det ikke - apache, datrabase osv kører stadig løs på den og jeg
har stadig to ssh'er åbne, men den vil ikke åbne nye ?!

Er det noget der bare går over eller skal jeg hive stikket til dyret ?
- har nogle webapplikationer der gør brug af bash

evt en bedre shell eller hvor problemet nu end ligger

// chris

aeh, fuck nu kan jeg ikke komme ind i databasen - slukker og lukker

Fra : Christian Bjerre

Dato : 14-01-02 12:16

ha! så kom den op igen.

phew, bliv sgu' forskrækket.

men stadig, hvis der er andre der har dårlige erfaringer med bash og kan
anbefale noget mindre til rescue situationer er jeg åben.

surfer selvfølgelig lige syslog igennem for at se hvad der egentligt skete.

// chris

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 14-01-02 12:49

On Mon, 14 Jan 2002, Christian Bjerre <chris@nospam.com> wrote:

> ha! så kom den op igen.
>
> phew, bliv sgu' forskrækket.
>
> men stadig, hvis der er andre der har dårlige erfaringer med bash og kan
> anbefale noget mindre til rescue situationer er jeg åben.

Bash rapporterer vist bare noget som er et problem andetsteds.
En søgning på google antyder at det er fordi du er ramt mod
loftet for max antal processer, enten fordi du har et eller
andet kørende (måske midlertidigt) som spawner en masse
processer, eller fordi der for lav en grænse for tilladte antal
processer for den pågældende bruger.

> surfer selvfølgelig lige syslog igennem for at se hvad der egentligt skete.

Ja, gør det og kig også på /etc/security/limits

vh.

Morten

Fra : Jesper FA

Dato : 14-01-02 13:02

Christian Bjerre wrote:

> jesper@www$ uptime
> 11:53am up 118 days, 9:25, 2 users, load average: 1.51, 0.96, 0.79
> jesper@www$ uptime
> bash: fork: Resource temporarily unavailable

Det har ikke noget med bash at gøre. Den er løbet tør for resourcer.. jeg
ved ikke om det kan være andet end ram den mangler. Enten er der for lidt
til det du bruger maskinen til, eller også er der en process der er gået
amok.

> Jeg fatter det ikke - apache, datrabase osv kører stadig løs på den og jeg
> har stadig to ssh'er åbne, men den vil ikke åbne nye ?!

Når først de kører skal de heller ikke bruge mere hukommelse bare for at
stå og vente.

> Er det noget der bare går over eller skal jeg hive stikket til dyret ?
> - har nogle webapplikationer der gør brug af bash

Som heller ikke virkede på det tidspunkt?

--
Jesper

Fra : Christian Bjerre

Dato : 16-01-02 23:12

som I begge skriver har maskinen været under pres, så jeg skal lige have
tweaket, så den prioterer shells højere end noget andet, da jeg ellers ikke
har mulighed for at stoppe den.

tak for kommentarerne // chirs

Fra : Jesper FA

Dato : 17-01-02 14:49

Christian Bjerre wrote:

> som I begge skriver har maskinen været under pres, så jeg skal lige have
> tweaket, så den prioterer shells højere end noget andet, da jeg ellers
> ikke har mulighed for at stoppe den.

Kan man det?

--
Jesper

Fra : Christian Bjerre

Dato : 19-01-02 16:43

> Kan man det?

ved det ikke - men normalt når man kompiler et program kan man fortælle hvor
krævende det skal være

noget af jer andre med lignende problemstilling ?