Windows XP - er ZoneAlarm så nødvendigt?
Fra : KC

Dato : 14-01-02 12:01

Jeg er den lykkelige bruger af Windows XP. Windows XP har indbygget
firewall. Er det så også nødvendigt at køre ZoneAlarm? Er beskyttelsen via
XP's firewall ok?

Kent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-02 22:14

On Mon, 14 Jan 2002 12:01:19 +0100,
KC <a@a.dk> wrote:
> Jeg er den lykkelige bruger af Windows XP. Windows XP har indbygget
> firewall. Er det så også nødvendigt at køre ZoneAlarm? Er beskyttelsen via
> XP's firewall ok?

Den sikreste Windows nogensinde. Kan overtages fra Internet af
enhver cracker. Nej. XPs firewall, eller ZoneAlarm på samme
maskine er sandsynligvis ikke nok. Ikke medmindre du ved
nøjagtigt hvordan tingene virker, og hvordan de skal konfigureres.

Personlig vil jeg hellere køre Windows uden ZoneAlarm lignende
futtelihut, og i stedet sørge for kun at lytte på de porte der
skal lyttes på.

Jeg er firewallet i min ADSL router, men sørger for ikke at
have sjove protokoller/services installeret på mit eksterne netkort,
ligesom jeg synes NETSTAT -AN er en god ting.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-01-02 03:36

"Povl H. Pedersen" skrev

> Den sikreste Windows nogensinde. Kan overtages fra Internet af
> enhver cracker.

Har du et link til en advisory/exploit?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-02 20:16

On Wed, 23 Jan 2002 03:36:02 +0100,
Peder Vendelbo Mikkelsen <pedervm@hushmail.com> wrote:
> "Povl H. Pedersen" skrev

> Har du et link til en advisory/exploit?

Overalt på nettet. Prøv Windows update.

Universal Plug and Play.

Windows XP. Systemet selv FBI udsendte advisories imod.
(blev dog trukket tilbage).

Kort tid efter dette var Windows Update serverne nede i
5 dage så folk ikke kunne opdatere. Og de vil sælge 24/7
services i dotNET

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-01-02 21:01

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Og de vil sælge 24/7 services i dotNET

Hvor mange personer tør mon gøre sig afhængig af de services?

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk