Hvilket digitalkamera skal jeg vælge ?
Fra : Neo.dk

Dato : 14-01-02 10:35

Hej Alle

Jeg er blevet sat til at købe et digitalkamera til min arbejdsplads !
Sagen er bare den at jeg stort set ikke kender ret meget til digital
kameraer.
Er der nogen her der kan komme med et godt bud på hvilket kamera jeg skal
investere i.

Kameraet skal opfylde følgende.

Prisklasse 5000,- til 10000,- kr.
Betjening af kamera skal være nem, helst med en smart menu.
Billederne skal være skarpe og naturtro i farverne
Opløsningen skal være så høj som muligt, uden at gå på kompromis med
farvekvaliteten
Kameraet skal kunne tage nærbilleder såvel som "fjernbilleder" (hedder det
det ? )
Billederne skal kunne ses på en lille skærm
Billederne skal lagres på et "kort" (ved ikke hvad det hedder)
Interface til PC skal være USB

Hvis jeg har glemt at nævne nogle funktioner, eller hvis nogle af de nævnte
funktioner kan "erstattes" af noget bedre/smartere så kommenter endelig det
også !

Jeg håber at der er nogen kamera guruer her i gruppen, som kan hjælpe mig
med at vælge !

Mvh Neo.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 14-01-02 11:02

Tjah, jeg købte selv et Canon Powershot G1 for lidt over et år siden, og det
er jeg stadig meget begejstret for - selvom der er kommet flere nyskabelser
til siden.
IMHO skal du gå efter minimum 3.33 mpixel kameraer og jeg ved at udover
Canon skulle Nikon lave et virkelig godt kamera (Coolpix et-eller-andet).
Derudover vil jeg anbefale at købe et min. 128 mb CF kort til billeder, da
der kun kan ligge en 5-7 billeder på det medfølgende kort. Prisen på alt
dette bør være omkr. 9.000 kr.
Tjek evt www.kamerahuset.dk

Torben

Fra : Peter

Dato : 14-01-02 12:27

- - - - - - - -

Et par forslag:

Check gruppen "dk.fritid.foto", og check evt følgende links, hvor de har
nogle meget omfattende testsider:

http://www.digit.no/index.html

http://www.steves-digicams.com/

http://www.dcresource.com/

God jagt, Peter

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-01-02 15:29

> [...]
> også !
>
> Jeg håber at der er nogen kamera guruer her i gruppen, som kan hjælpe mig

Jeg har selv et Canon Powershoot A20, og er godt tilfreds med det. Den tager
nogle rigtig gode billeder og er nem at betjene. Den har desuden en del fede
features og noget kanon godt software med. Kameraet koster ikke mere end
3500-4000, men siger dog lidt om Canon generelt. Jeg kan sende dig et
testbillede. Hvis du er intereseret så send en mail til pzk@crayon.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 14-01-02 18:51

Per Kristensen skrev:
> [...]
> features og noget kanon godt software med. Kameraet koster ikke mere end
> 3500-4000, men siger dog lidt om Canon generelt. Jeg kan sende dig et

Har selv også overstående, og er helt enig i at det ta nogle gode
billeder, men da du har flere penge til rådighed, så ville jeg anbefale
dig at kigge meget på Canon G2.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Neo.dk

Dato : 15-01-02 08:39

> [...]
> features og noget kanon godt software med. Kameraet koster ikke mere end
> 3500-4000, men siger dog lidt om Canon generelt. Jeg kan sende dig et

Hej Per

Jeg vil meget gerne se et testbillede ! *S* ... har du mulighed for at poste
et i dk.binaer ?

Mvh Neo.dk

Fra : max

Dato : 15-01-02 06:20

> [...]
> det ? )
> Billederne skal kunne ses på en lille skærm
> Billederne skal lagres på et "kort" (ved ikke hvad det hedder)

Prøv at kigge på Minolta Dimage 7 - fantastisk zoom 28-200mm -
http://www.minolta.dk/minolta/webadmin.nsf/lookupbyurl/index.htm

lige over 10.000kr på edbpriser, kan måske forhandles lidt ned
mvh max

Fra : Neo.dk

Dato : 15-01-02 08:42

Hej alle

I skal alle have mange tak for hjælpen !
Det er vist ikke så ligetil at købe sådan et kamera, men nu har jeg da en
hel den materiale der skal granskes

Mvh Neo.dk

Fra : Thf

Dato : 15-01-02 17:30

>Hej alle
>
>I skal alle have mange tak for hjælpen !
>Det er vist ikke så ligetil at købe sådan et kamera, men nu har jeg da en
>hel den materiale der skal granskes
Et godt mellemkamera er et HP 912, god linse.
Det tager en anelses bedre billeder end mit Olympus 990zoom.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S