Q: Sløv IDE med et Intel BX440chipsæt unde~
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 14-01-02 02:09

Jeg har været ved at rode med et FIC 601V bundkort,
som drager nytte af et Intel BX440 chipsæt og en
Intel PII 400@448Mhz CPU.
Der er ét CD-ROM drev monteret på den Sekundære
IDE-kanal og 2 harddiske på Primære IDE-kanal.
S.M.A.R.T. mode er Enablet, harddiskene understøtter
dette og kører UDMA-33.

OS = Win9xSE.

Problemet er at harddiskene virker ret sløve, og
helt galt går det, når der både skal skrives og
læses på én gang.
Harddiskene kan kun følge med til at gemme data
fra 8x CD-ROM audio, og CPU'en belastes da 100%.
DMA er enablet på harddiskene, men kan ikke enables
på CD-ROM drevet, som er et 32x Creative fra 1998.
Jeg er pt. ved at DL:
'Intel Chipsets inf Utility v3.40.1001 (Intel)'...
er det helt ved siden af ?

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Lars Krag

Dato : 14-01-02 13:16

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse news:Rcq08.275$jn5.7284@news.get2net.dk...
[SNIP det hele]

Jeg ville helt klart sætte hver harddisk som master på hver
sin IDE kanal, og cdrom drevet som slave på den ene af dem.

Chipset driverne i win98se til BX chipsettet er ganske
udemærkede, jeg tror ikke det kommer til at betyde noget.

Lars

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 16-01-02 02:06

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> skrev:

> Jeg ville helt klart sætte hver harddisk som master på hver
> sin IDE kanal, og cdrom drevet som slave på den ene af dem.

Det er nok løsningen.
Er det fordi der er tale om så gammelt et bundkort, fordi
jeg kører med begge mine 60GB diske på den primære
IDE-kanal her på mit VIA266A baserede bundkort uden
disse problemer ?
Jeg har endda prøvet at køre mine diske som du foreskriver,
uden det gav et bedre reultat.

> Chipset driverne i win98se til BX chipsettet er ganske
> udemærkede, jeg tror ikke det kommer til at betyde noget.

Jeg har prøvet de sidste nye - uden held.
Måske sådant et gammelt system bare ikke er hurtigere.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg
Er jeg på vej i dit Kill-Filter, så fortæl mig
venligst hvorfor - Just m@il me!