analogX:SimpleServer + PHP
Fra : swaxi

Dato : 14-01-02 01:13

hej

jeg bruger såddan et rart lille program fra analogX, der hedder
simpleserver. (www.analogx.com)
på deres website, står der noget om at man kan serve php-sider fra den,
men desværre har de ikke lige gidet at fortælle hvordan. jeg har nu
surfet diverse faq'er og newsgroups tynde uden at blive skide meget
klogere, bortset fra at der vist findes en cgi-version af php, men
hvordan jeg lige får simpleserver til at bruge den, ved jeg intet om.

så der var det lige at jeg tænkte at der måske var nogle, der viste
noget.

eller i det mindste har et konstruktivt forslag ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-01-02 09:39

swaxi skrev:

> [...]
> men desværre har de ikke lige gidet at fortælle hvordan. jeg har nu
> surfet diverse faq'er og newsgroups tynde uden at blive skide meget

Brug Apache i stedet for, med mindre du har en meget god grund til at
lade være. Apache er i for sig ikke simpel at bruge, men den er meget
let at få hjælp til, eftersom (næsten) alle bruger den.

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-01-02 03:27

On Mon, 14 Jan 2002 09:39:14 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Apache er i for sig ikke simpel at bruge, men den er meget
>let at få hjælp til, eftersom (næsten) alle bruger den.

.... og de nyeste udgaver er faktisk forbløffende lette at installere
under Windows. De få ændringer i httpd.conf, der behøver for at komme
igang, indtaster man under konfigurationen - og så kører der om ikke
andet en webserver på maskinen :)

Den efterfølgende konfiguration kan rigtigtnok godt virke omstændig,
hvis man foretrækker grafiske miljøer - men om ikke andet er det til
at få en webserver startet uden problemer.

--
- Peter Brodersen