stavnsbinding af pcer... i Varde, eller hv~
Fra : K S

Dato : 13-01-02 22:48

Som internetkunde hos Dansk Kabel TV er man nu åbenbart afskåret fra
at medbringe sin pc til naboen, medmindre man er villig til at betale
300 kr efterfølgende for genåbning af sin internetforbindelse.
Sagen er nemlig denne, at Dansk Kabel TV for at undgå misbrug af
abbonementet nu registrere hvilke ipnumre der kører gennem hvilke
modems. Det kunne såmænd også være udemærket, hvis det ikke lige var
for denne lille detalje, at hvis du har haft din pc med over til
naboen (eller en anden der også har kabelmodem) og kobler på dennes
modem, er du ikke længere i stand til at gå på internettet via din
egen kabelmodem før du har haft kontakt til supporten og fået dem til
at fjerne dit ipnummer fra naboens modem, en ting de forlanger 300-
for. se nedenfor

-->Det er korrekt og ifølge vores supportregler vil det koste 300,-
Kr. pr gang man ringer herind. Det er nok fordi at vores support har
været flinke at du/I ikke er blevet faktureret <--
      KD (initialer)

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at Dansk Kabel Tv stavnsbinder
folks pcer i hjemmet med den begrundelse at de er nødt til at vide
hvem og hvor mange der er logget på de enkelte modems. Det må kunne
gøres smartere, ved f. eks at logge / checke hvor mange aktive
computere/linier der er koblet op via modemmet, det kan lade sig gøre
hos de fleste andre newsservere og udbydere.

Som det er nu, afskærers folk fra at medbringe sin pc til venner og
naboer, og anledningen til denne meddelelse er da også at jeg igen har
haft nogle unge mennesker i telefonen der ikke har kunnet forstå at
deres internet ikke virkede mere. Jeg har så henvist dem til
supporten, der heller ikke kunne hjælpe, da det åbenbart kun er få i
staben der kender til problemet.

er der andre i varde eller omegn der har oplevet lignende så hører jeg
gerne fra jer her i gruppen

Mvh
Kim

Fra : aaa

Dato : 14-01-02 10:06

"K S" <NoSpam@Email.dk> wrote in message

> [...]
> staben der kender til problemet.
>
> er der andre i varde eller omegn der har oplevet lignende så hører jeg

Begrundelse for denne nye IP-logging: Pga. misbrug for folk skifter modem
mellem mange PC'ere uafbrudt går de centrale systemer ofte ned, og det må
være rimeligt at alm. brugere der har ét modem på én PC får en stabil
forbindelse. Andre kan evt. købe en ethernetrouter som kan tilsluttes
modemmet ethernetport.

Fra : K S

Dato : 14-01-02 13:47

On Mon, 14 Jan 2002 10:06:18 +0100, "aaa" <agenten007@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>være rimeligt at alm. brugere der har ét modem på én PC får en stabil
>forbindelse. Andre kan evt. købe en ethernetrouter som kan tilsluttes

hvis du læser mit indlæg en gang til, vil du se at dette ikke har
noget med sagen at gøre, Dansk Kabel TV kan logge og kontrollere alt
det de vil, blot skal det være muligt at bruge sin pc hos naboen uden
at du bagefter skal rode med supporten for at få dit eget net til at
virke igen.

>være rimeligt at alm. brugere der har ét modem på én PC får en stabil
>forbindelse

dette gælder vel for alle, også dem der har 2 ell flere pcer, det er
jo tilladt at koble op til 4 pcer på modemmet

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-01-02 18:52

On Mon, 14 Jan 2002 10:06:18 +0100, aaa wrote:

> [...]
> være rimeligt at alm. brugere der har ét modem på én PC får en stabil
> forbindelse. Andre kan evt. købe en ethernetrouter som kan tilsluttes

Hvad med bare at fixe problemet istedet ...

BB|ADSL som fungerer på teknisk samme måde (fra et L3 synspunkt) har
mange gange flere brugere end OnCable, og der er ingen problemer ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-01-02 21:00

14 Jan 2002 17:51:40 GMT, skrev Jesper Skriver, på 16 linier, i
<slrna465pn.1gv8.harvest@freesbee.wheel.dk>, :

>mange gange flere brugere end OnCable, og der er ingen problemer ...
Åhh har der da ikke været dette?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-01-02 22:45

Ikke problemer som dem "aaa <agenten007@yahoo.com>" beskrev.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 16-01-02 20:15

"K S" <NoSpam@Email.dk> skrev i en meddelelse

> Som internetkunde hos Dansk Kabel TV er man nu åbenbart afskåret fra
> at medbringe sin pc til naboen, medmindre man er villig til at betale
> 300 kr efterfølgende for genåbning af sin internetforbindelse.

Det må man gerne. Man skal bare skjule sin mac bag en router eller lign.

> Sagen er nemlig denne, at Dansk Kabel TV for at undgå misbrug af
> abbonementet nu registrere hvilke ipnumre der kører gennem hvilke
> modems.

Nej, det er vores routere, der holder styr på det i sine arp-tabeller.
Det har de altid gjort og det bliver de nok ved med

> at fjerne dit ipnummer fra naboens modem, en ting de forlanger 300-
> for. se nedenfor

Du må i realiteten ikke "udleje eller dele din forbindelse", så du har ikke
krav på at måtte flytte rundt med din PC til en anden bruger. Det er en
ren manuel opgave at finde og slette din pc igen på routeren, derfor tager
vi penge for det.

> KD (initialer)

Det kan ikke passe, vi har ingen KD ansat

> Det kan simpelthen ikke være rigtigt at Dansk Kabel Tv stavnsbinder
> folks pcer i hjemmet med den begrundelse at de er nødt til at vide
> hvem og hvor mange der er logget på de enkelte modems.

Det gør vi som sagt heller ikke. Det er af rent tekniske grunde.

--

/Jørgen H. Andreasen

Der arbejder hos Dansk Kabel TV men taler for sig selv.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 20:50

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> skrev i en meddelelse
> Du må i realiteten ikke "udleje eller dele din forbindelse", så du har
ikke
> krav på at måtte flytte rundt med din PC til en anden bruger.

Hvordan kan en klausul om at man ikke må udleje sin egen forbindelse
betyde at man forhindres i at tage sin computer et andet sted hen?

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Jens

Dato : 19-01-02 00:14

> [...]
>
> Hvordan kan en klausul om at man ikke må udleje sin egen forbindelse
> betyde at man forhindres i at tage sin computer et andet sted hen?

Det må du da kunne bore lidt mere i end os andre, eftersom du såvidt jeg er
orienteret arbejder hos TDC.
DK-TV er jo et selskab i TDC koncernen.

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-01-02 01:10

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det må du da kunne bore lidt mere i end os andre, eftersom du såvidt
jeg er
> orienteret arbejder hos TDC.
> DK-TV er jo et selskab i TDC koncernen.

Her er jeg privatperson

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : K S

Dato : 30-01-02 17:28

On Wed, 16 Jan 2002 20:15:09 +0100, "Jørgen H. Andreasen"
<ja@medidata.dk> wrote:

>"K S" <NoSpam@Email.dk> skrev i en meddelelse

>Det må man gerne. Man skal bare skjule sin mac bag en router eller lign.

og sådan en sælger i vel ikke også?

>Nej, det er vores routere, der holder styr på det i sine arp-tabeller.
>Det har de altid gjort og det bliver de nok ved med
ok, jeg skal skære det ud i pap næste gang...

> [...]
>ren manuel opgave at finde og slette din pc igen på routeren, derfor tager
har i nedskrevet dette i abbonementsbetingelserne? det kan ikke have
forbigået selv jer, at en meget stor del af de unge mennesker netop
sætter sig sammen for at dele et par timer på nettet med hver deres
pc, noget der ikke volder problemer i f.eks Esbjerg, som jo nok kan
sammenlignes

>Det kan ikke passe, vi har ingen KD ansat
jo, det kan så, Fornavn Keld D med dk-tv.dk email, osv.

>Det gør vi som sagt heller ikke. Det er af rent tekniske grunde.

næ, adsl minus telefonabbonementet giver næsten samme pris, og det er
nok hvad jeg vil anbefaler folk

Fra : Peter Pan

Dato : 20-01-02 12:04

> [...]
> at medbringe sin pc til naboen, medmindre man er villig til at betale
> 300 kr efterfølgende for genåbning af sin internetforbindelse.

Hvis det koster 300 kroner per gang at medbringe sin MAC addresse ind til
naboen, var det måske en ide istedet at bruge 150 kroner på et extra
netkort, således at du bruger en anden MAC addresse inde hos naboen.

Det vil da være en nem løsning. Men jeg forstår udemærkedet din frustation!
For det er helt hen i vejret at sætte denne begrænsning!
Hvad hvis der var nogen der ændrede deres MAC addresse til naboens for at
chikanere ham (Nabostridigheder er set før!) Så koster det naboen 300 kroner
per gang man gør det. Og på mange netkort kan man ændre denne MAC addresse
manuelt. Og få fat i naboens MAC addresse er sikkert heller ikke så svært
igen!

Mvh
Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-01-02 12:24

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> ... Nabostridigheder ...
> Og få fat i naboens MAC addresse er sikkert heller ikke så svært
> igen!

Jeg kan ikke lige forestille mig hvordan man skulle gøre det mens man
ligger i strid.
"Undskyld må jeg lige se på din computer?"
"Nå, ok, men må jeg så lige sætte denne sniffer op"

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link