Replikering og ROWGUID
Fra : Ib-René Kruse

Dato : 13-01-02 21:28

Jeg er nok bare for dum til selv at finde det, men jeg har forsøgt som
genvej på grund af tidsnød, at læse i BOL hvilke replikeringstyper der
anvender ROWGUID?

Da svaret jo som sædvanligt helst skulle være i går frem for når jeg
har tid til at se på det, spørger jeg her.

Kunden ønsker at anvende transactional replication, men da de satte
det op tilføjede MS SQL Server kolonnen ROWGUID i alle tabeller,
hvilket fik applikationen til stoppe (Navision Financials 2.60E).

Replikering skal alene foregå til anvendelse for Analysis Server.

Foreløbigt kører kunden Standard Edition, og er villig til at
opgradere til Enterprise Edition hvis det løser problemet. Men jeg
vil ikke anbefale kunden at opgradere, hvis Logshipping også tilføjer
ROWGUID til tabellerne.

Kunden ønsker at replikere hele databasen ind fra 6 lande til en
central server med henblik på at lave kuber i Analysis Server.

Ib-Rene Kruse