Hår
Fra : Guess

Dato : 13-01-02 19:32

Er der nogen der ved hvordan håret har det med at blive vasket om aftenen og
blive sat op i en hestehale (som man sover med om natten - vådt!)??

Jeg er klar over at håret ikke et levende, men da jeg lider af meget tørt
hår, kunne det godt være at det ikke lige var sagen.

Med venlig hilsen

Guess

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-02 19:47

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er klar over at håret ikke et levende, men da jeg lider af meget tørt
> hår, kunne det godt være at det ikke lige var sagen.

umiddelbart vil jeg sige DONT!!
håret er som du siger dødt men det kan stadig slides nemt...
vådt hår især er modtageligt for slitage... og hvis du sætter det i en
hestehale vådt så risikerer du at det knækker hvor elastikken sidder.....
hvis du vasker hår om aftenen og gerne vil have det væk om natten vil jeg
anbefale at du blæser det tørt med en føn og fletter det i stedet... især
når dit hår er tørt som du selv siger...
jeg går her ud fra at du gør hvad du kan for at pleje det...

sig til hvis du vil vide hvorfor håret er mere skrøbeligt i våd tilstand*G*
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Guess

Dato : 13-01-02 20:19

Jeg ved ikke om du kan give mig nogle plejeråd til mit tørre hår!? Men jeg
er næsten villig til hvad som helst for at få lidt "liv" i mit hår.

Første skridt på vejen er en klipning. Jeg har tid til næste weekend, men
hvad der derefter skal ske ved jeg ikke.

Jeg er blevet anbefalet SP's produkter, men da jeg er under uddannelse har
jeg ikke så meget til mig selv.

/Anne *der tager imod råd med kyshånd*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-02 21:21

> Jeg ved ikke om du kan give mig nogle plejeråd til mit tørre hår!? Men jeg
> er næsten villig til hvad som helst for at få lidt "liv" i mit hår.

jamen det kan jeg da sagtens men jeg kommer nok ikke uden om at det
koster lidt penge....

> Første skridt på vejen er en klipning. Jeg har tid til næste weekend, men
> hvad der derefter skal ske ved jeg ikke.

det er en smadder god start vil ejg sige...

> Jeg er blevet anbefalet SP's produkter, men da jeg er under uddannelse har
> jeg ikke så meget til mig selv.

jeg vil sige at SP's produkter er ganske udemærkede... det er dog ikke dem
jeg vil anbefale dig....
jeg vil anbefale en produkt serie der hedder joico..... det er i min ydmyge
mening den mest geniale hårpleje serie ever...
jeg VED det er dyrt.... men mit råd er at du simpelthen bestemmer dig så for
at bruge de penge på dig selv....
det jeg vil anbefale dig er en kur der hedder K-pak... det er en totalt
genopbyggende kur og jeg mener den koster ca 115 kr.... der findes også
shampoo og diverse balsamer i k-pak men det er kuren du skal gå efter som
primært..... du kan godt bruge en almindelig shampoo sammen med....

det du så gør er at købe denne kur.... husk.. joico ( firma navn) og kuren
( en tupe) der hedder K-pak.... så tager du den med hjem..... det er starten
der er dyrest. heg vil jeg anbefale dig at du i ca en måneds tid buger kuren
hver anden gang du vasker hår.... ( sæfølig længere hvis du kun vasker hår
hver anden dag eller lignende....) men sådan at du på ca 30 hårvaske bruger
kuren efter anvisningerne 15 gange..
afhængigt af hvor langt dit hår er ( og nu formoder jeg jo at det er
langt*G*) så koncentrer dig om længderne.... put en klat i og friser det
gerne igennem med en bred tandet kam lige efter og lad det så virke i 3-5
minutter.... og skyl så.. og tør som normalt.....
en god ide kan være at lade det sidste hold skyllevand være køligt og lade
være med at frottere håret voldsomt.. hellere trykke det tørt..... og
herefter blæse det _blidt_ med en føn.... det skåner faktisk håret mere end
hvis du lader det hænge løst indtil det er tørt... især hvis det når ned til
skuldrene...

efter denne måned skulle dit hår været genopbygget til det optimale kuren
kan og så er det blot et spørgsmål om at vedligeholde... dvs kur i 1-2 gange
om ugen efter behov...

hvis du tænker på at gå "all the way" fordi NU skal det altså bare være, så
køb shampooen der hedder k-pak og brug den..... kuren og en anden kur der
hedder moisterizer..... du kan blande k-pak og moisterizeren kurene) og få
den helt optimale kur ever.... eller samme fremgangsmåde som med k-pak
alene.... det kommer blot an på hvor meget du er villig til at bruge.....

alle produkterne i alm størrelse koster lidt over 100 kr.... men du kan til
tider være heldig at få et godt tilbud med flere produkter samlet til
billige penge*G* evt 3 produkter til til 2's pris eller sådan... nogle
steder har de også flasker i halvstørrelse til ca halvdelen af prisen....

det vigtige er sådan set at vedlige holde det.... for du kan ikke tro at du
bare genopbygger det og så lader det være... håret bliver jo slidt hele
tiden.... det skal holdes vedlige...

> /Anne *der tager imod råd med kyshånd*

og jeg hjælper gerne...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-01-02 22:31

Joicos hårprodukter er bare super. Mit hår har også været meget tørt og
kedeligt. Nok pga evig og altid at få det permanentet. Men her har Joico
gjort underværker *S*

Jeg køber gerne 1 liter af gangen, for der er altså lidt at hente på prisen.
Kan kun anbefales *S*

Hilsen
Joan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-02 22:56

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> gjort underværker *S*
>
> Jeg køber gerne 1 liter af gangen, for der er altså lidt at hente på

kan du evt lokkes til at fortælle om hvilke produkter du har brugt for at
rette håret op?
ren og skær nysgerrighed

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-01-02 23:15

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> kan du evt lokkes til at fortælle om hvilke produkter du har brugt for at
> rette håret op?

Jo det kan du godt lokke mig til *S*
Shampoo: Kerapro
Conditioner: Altima --> bruger den af og til som balsam, men bruger den
efter hver hårvask, til at kramme i hårspidserne og lader det sidde der.
Dvs. skyller den ikke ud, før ved næste hårvask.
Sidste hit er jo så deres K-Pak, den shampoo er også god.

Hilsen
Joan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-02 23:35

> [...]
> Dvs. skyller den ikke ud, før ved næste hårvask.
> Sidste hit er jo så deres K-Pak, den shampoo er også god.

uhhh det kunne jo lyde som om det var mig der havde rådgivet dig*G*
du har krøller ikk??
altima er også smadder god som en opfrisker... dvs hvis håret lige skal se
lidt friskere ud om aftenen og du ikke gider vaske det så kram lidt altima i
og sæt håret som normalt.... hvis det er krøllet så vil det sagtens kunne
tåle det.....

jeg havde en kollega der havde de FEDESTE naturkrøller... hun vaskede hår i
kerapro som du... krammede altima i UDEN at frisere det... kun køre fingrene
igennem... stylede håret med softstyler og ICEwhip ( skummen) og krammede
til sidst altima i igen til at samle krøllet yderligere..... og tro mig...
det var virkelig flot hendes hår

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-01-02 23:49

> uhhh det kunne jo lyde som om det var mig der havde rådgivet dig*G*
> du har krøller ikk??

Jeps og så har jeg meget fint/tyndt hår. Der hjælper Joico også, fordi jeg
gør som beskrevet. *S*
> [...]
> og sæt håret som normalt.... hvis det er krøllet så vil det sagtens kunne

Jeps det må man sige *S*

> [...]
> til sidst altima i igen til at samle krøllet yderligere..... og tro mig...

Jeg frisere det heller ikke efter at håndklædet har været omkring det. Men
køre dog en bredtandet kam, igennem det under brusebadet.

Du lyder som den perfekte frisør, i hvert fald for mig

Hilsen
Joan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-02 23:55

> Jeps og så har jeg meget fint/tyndt hår. Der hjælper Joico også, fordi jeg
> gør som beskrevet. *S*

det er også fordi teramin komplekset i produkterne "fylder" håret op indefra
og gør det stærkt og en anelse kraftigere....
jeg kan huske en gang jeg anbefalede en ung pige der ville permanentes at
bruge k-pak i en måned og så komme tilbage ( hun havde et totalt udpint
tyndt afbleget hår... jeg turde ikke risikere det) hun var forbløffet over
virkningen og da jeg permanentede hende blev krøllerne så flotte

> Jeg frisere det heller ikke efter at håndklædet har været omkring det. Men
> køre dog en bredtandet kam, igennem det under brusebadet.

smadder godt de fleste med krøller kan desværre ikke lade være med at
frisere i det.... de kender ikke de små triks til at få flotte krøller

> Du lyder som den perfekte frisør, i hvert fald for mig

*rødme* du aner ikke hvor dejligt det er at høre efter en lang sygemelding
og udsigt til endnu et par måneder på langs..... DAMN jeg glæder mig til at
komme tilbage til faget igen.....
jeg elsker at lege med hår og produkter.. og vise kunderne hvad håret kan

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-01-02 00:12

> [...]
at
> komme tilbage til faget igen.....
> jeg elsker at lege med hår og produkter.. og vise kunderne hvad håret

Kan godt forstå at du glæder dig *S*

Jamen ingen grund til at rødme
Jeg bliver lige så glad over at høre at du som frisør, ved hvad jeg snakker
om og kan give mig råd og vejledning. Jeg er utrolig kræsen hvad angår
frisører, for der er mange som slet ikke lytter til ens ønsker. F.eks er jeg
meget sart over mit pandehår *G* Det MÅ ikke klippes for kort, men nogle
frisører klipper bare som de lyster. Og så går man vrælende derfra med
ultrakort pandehår
Eller hvis man fortæller dem at det nemt tørre ud og kruser ved en
permanent, jaja så køre de bare løs og man ligner en trold i modvind, når
man går der fra. *piv*
Hvor jobber du når du er klar igen? Måske man skulle flytte så *G*

Hilsen
Joan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-01-02 00:31

> [...]
> meget sart over mit pandehår *G* Det MÅ ikke klippes for kort, men nogle
> frisører klipper bare som de lyster. Og så går man vrælende derfra med

det primære er sku da at kommunikere med kunderne... naturligvis har jeg
også været uheldig men det er ALTID et kommunikations brist..... nu sørger
jeg som regel for at spørge en sidste gang inden jeg foretaget et klip som
kunden virker usikker på....

> Eller hvis man fortæller dem at det nemt tørre ud og kruser ved en
> permanent, jaja så køre de bare løs og man ligner en trold i modvind, når
> man går der fra. *piv*

arrgh.... det hader jeg bare sådan noget... sæfølig skal der tages højde for
at krøllet falder igen men man skal satme ikke sende en kunde på gaden med
et totalt krus godt du hr opdaget joico så du selv kan redde det*G*

> Hvor jobber du når du er klar igen? Måske man skulle flytte så *G*

det eneste jeg kan sige med sikkerhed er at jeg nok kommer til at arbejde i
roskilde.... ellers ved jeg ikke noget.. jeg er lige flyttet og har ikke
nået at finde job inden ejg måtte opereres.... jeg ved ikke helt om det
bliver her i foråret eller først senere på året jeg finder job... kommer an
på mit helbred og hvor hurtigt jeg skal reopereres....

Fra : lene

Dato : 13-01-02 22:51

Hejsa!

Lyder godt, det der joico-produkt.
Hvor får man fat i det?

Hilsner fra Lene

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-02 22:55

"lene" <lene@satzone.com> wrote in message
> Hejsa!
>
> Lyder godt, det der joico-produkt.
> Hvor får man fat i det?

du kan købe det i udvalgte frisører rundt om i landet.... hvor bor du
henne?? det kan være jeg kan anbefale en forretning i nærheden af dig... jeg
kender enkelte rundt om i landet der forhandler det....

jeg har tidligere selv arbejdet med det... ( er uddannet frisør) og kan uden
at blinke sige at det er by far det aller bedste produkt jeg er kommet i
nærheden af som frisør....

det virker bare... HVIS man vel at mærke får den rette vejledning.... og
husker på at håret forandrer sig med årstiden og kroppen.... det er jo ikke
sikkert du skal bruge den samme shampoo år ud og år ind....

hvor sjovt det end lyder så er det ikke et reklametriks fra min side....
blot min uforbeholdne mening

Fra : Marianne

Dato : 14-01-02 21:34

> [...]
jeg
> kender enkelte rundt om i landet der forhandler det....

Vil det også være godt til tørt, farvet hår, der er blevet farvet gennem 15
år ? I så fald - hvis du har en adresse i Kbh eller bedre: på Frederiksberg.

På forhånd tak

mvh
Marianne

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-01-02 21:45

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote in message

> Vil det også være godt til tørt, farvet hår, der er blevet farvet gennem
15
> år ? I så fald - hvis du har en adresse i Kbh eller bedre: på
Frederiksberg.

det er PERFEKT til alle typer tørt og farvet hår... faktisk vil jeg anbefale
dig det samme som jeg beskrev ovenfor.....
jeg har ikke lige pt en adresse... men jeg kan få kæresten til at holde et
åbent øje.. han arbejder nemlig på frederiksberg.....

ellers hold selv øjnene åbne..... du kan se hvordan flaskerne ser ud og læse
om produkterne på www.joico.com .. siden er dog en smule tung... men prøv at
kigge.....
ellers koster det jo ikke noget at spørge

jeg ved forresten at Stender fører det.. i hvertfald har de det her i
roskilde så mon ikke de har det i de andre saloner også? så prøv at kigge
efter det*G*

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 26-01-02 22:28

Hej Sabine
Jeg vil ikke sige at mit hår er tørt, men det knækker utroligt let og er
meget filtret, og det ser ikke pænt ud med små antenner oven på hovedet. Kan
det her Joico også hjælpe på knækket hår?
Det er især når jeg børster det at det knækker, men også når jeg sidder helt
stille kan jeg blive ved med at rykke enkelte stykker hår af som slet ikke
sidder fast.
Er der ellers andet du kan anbefale?(Jeg er MEGET fattig (SU) så det skal
være BILLIGT)
Jeg bor i Struer, er der et sted her man kan købe det?
Jeg bruger en alm pantene shampoo og så noget hårspidskoncentrat der hedder
"Unique Haircare" Hair Essentials!
Er det ok?
Det er dejligt at have en hårekspert der vil uddele råd gratis herinde!*s*
VH Lisbeth 18 år

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-01-02 22:40

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> wrote in message
> [...]
Kan
> det her Joico også hjælpe på knækket hår?

ja det vil jeg sige det kan... men det er vigtigt at man bruger det
regelmæssigt og plejer håret ordentligt.....
spiser du nogen form for tilskud?? jeg mener silika eller b-vitaminer... det
kan nemlig også hjælpe med at gøre dit hår stærkere.... men det tager lidt
længere tid og virker indefra... men det er faktisk ret effektivt...

> [...]
helt
> stille kan jeg blive ved med at rykke enkelte stykker hår af som slet ikke

hvilken børste bruger du?
har du krøller?
børster du det når det er vådt eller tørt?
bruger du balsam eller lignende?

> Er der ellers andet du kan anbefale?(Jeg er MEGET fattig (SU) så det skal
> være BILLIGT)

jeg er ked af at sige det men nej.... med et hår som dit KAN det altså ikke
gøres billigt... kan du ikke ønske dig det i gave?
det koster som sagt omkring godt 100 kr for ca 300 ml..... men man skal være
opmærksom på at man jo slet ikke skal bruge de samme mængder som man er vant
til.... det er ENORMT drøjt....

> Jeg bor i Struer, er der et sted her man kan købe det?

det er der utvivlsomt... prøv at gå en tur i byen og kik på vinduer.... du
vil sikkert kunne finde en eller to frisører der har joico.... du kan se
hvordan det ser ud på www.joico.com

> Jeg bruger en alm pantene shampoo og så noget hårspidskoncentrat der
hedder
> "Unique Haircare" Hair Essentials!
> Er det ok?

av av av av... pantene er big nono.... det er proppet med silikone og det er
IKKE godt for håret.... unique kender jeg ikke.... men jeg vil stadig
anbefale dig at bruge de 115 kroner på at købe en ordentlig hårkur til dit
hår..... tro mig.... du vil nemt kunne mærke forskellen....
jeg kunne forestille mig at sådan noget koncentrat tingest også er ren
silikone...... det eneste silikone gør er at fylde håret ud med små kugler
af silikone..... det giver en glat overflade men gør INTET for håret
ellers...... rent faktisk virker det lige som henna der også bare fylder
håret ud med små korn...... det kan rent faktisk gå hen og forhindre håret i
at tage ordentlig imod en god kur

> Det er dejligt at have en hårekspert der vil uddele råd gratis herinde!*s*

jamen for hulen.. jeg har ikke brugt 4 år på en uddannelse for at holde den
tæt inde på livet....
jeg tillader mig lige at reklamere lidt*G* jeg har en hjemmeside hvor jeg
også giver gode råd og oplyser omkring hår.... www.haardoktor.dk

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-01-02 00:24

> [...]
> kan nemlig også hjælpe med at gøre dit hår stærkere.... men det tager lidt
> længere tid og virker indefra... men det er faktisk ret effektivt...

Jeg har engang spist silika, men det smager forfærdentligt, måske skulle jeg
begynde på det igen, (har 2 urørte pakker i skuffen*gg*) Er paderokkethe
godt for håret? Jeg spørger fordi der er ager-padderokke i silika! (min
storesøster arbejder i Matas, så jeg får nogle info ingang imellem.*s*)

> hvilken børste bruger du?
> har du krøller?
> børster du det når det er vådt eller tørt?
> bruger du balsam eller lignende?

Jeg bruger en alm børste, ikke kam eller noget, men en alm billig en fra
Løvbjerg.
Nej jeg har alm langt glat hår, og jeg børster det både når det er tørt og
vådt, mange gange om dagen, det det let kommer til at se sjusket ud. Nej jeg
bruger ikke balsam.

> [...]
> håret ud med små korn...... det kan rent faktisk gå hen og forhindre håret

Er Organics ok eller er det ligesom Pantene?
Hvilken slags hårkur vil du anbefale til lige nøjagtigt mit hår. (uden
krøller, langt, glat, spalter let, knækker let, tør hårbund)??

> jeg tillader mig lige at reklamere lidt*G* jeg har en hjemmeside hvor jeg
> også giver gode råd og oplyser omkring hår.... www.haardoktor.dk

God side!*s*

VH Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-01-02 00:51

> [...]
> godt for håret? Jeg spørger fordi der er ager-padderokke i silika! (min
> storesøster arbejder i Matas, så jeg får nogle info ingang imellem.*s*)

jeg kender ikke noget til the og hår*G* desværre.. kunne være jeg skulle
undersøge det nærmere... men det lyder da umiddelbart ikke helt tosset når
nogle af stofferne går igen...
problemet med ting som silika er at man er ( som med shampoo og sådan) nødt
til at blive ved med det for at opleve en ordentlig effekt.... jeg VED det
smager af ... men effekten er det værd...... deraf ordsproget " man må lide
for skønheden"*GG*

> Jeg bruger en alm børste, ikke kam eller noget, men en alm billig en fra
> Løvbjerg.

sådan en almindelig plastbørste??
prøv at købe en god svinehårsbørste ( med bløde "børster" på).... den er
mildere ved håret.... du kan evt spraye lidt spraybalsam på børsten for at
modvirke statisk elektricitet...

> Nej jeg har alm langt glat hår, og jeg børster det både når det er tørt og
> vådt, mange gange om dagen, det det let kommer til at se sjusket ud.

prøv at nøjes med at kæmme det med en bredtandet kam når det er vådt.... det
er her det er mest skrøbeligt nemlig... og hvis din børste er bare lidt
slidt kan den "hænge i" og knække hårene......
og så bruge den svinehårsbørste i løbet af dagen i tørt hår.... plastbørsten
bør du faktisk kun bruge som yderste nødstilfælde... allerhelst slet
ikke....

vasker du hår hver dag?? hvis du gør så lad være... nøjes med at skylle det
hver anden dag.... og når du børster det med svinehårsbørsten så sørg for at
du børster fra bund til spids..... det gør nemlig at den smule fedtstof der
er på hovedbunden bliver trukket ud på håret og dermed beskytter håret bedre
end nogen kur kan....

Nej jeg
> bruger ikke balsam.

en god spraybalsam er ikke at foragte....... den hjælper mod statisk
elektricitet og lader børsten glide nemmere gennem håret... kan også bruges
på tørt hår.....

> Er Organics ok eller er det ligesom Pantene?

princippet i de fleste af den slags er det samme.... masser af silikone som
ikke gavner håret..... du har faktisk mere effekt af det hvis du køber en
shampoo til 15 kr og vasker håret i og så køber en skide god kur....

> Hvilken slags hårkur vil du anbefale til lige nøjagtigt mit hår. (uden
> krøller, langt, glat, spalter let, knækker let, tør hårbund)??

som udgangspunkt vil jeg anbefale k-pak og/eller moisterizer fra
joico....... det er den ultimative universalkur til al ødelagt hår..... de
virker ved at genopbygge håret inde fra med ultrasmå keratin molekyler som
trænger helt ind i kernen af håret og styrker det.....
den første måned bør man bruge kuren ved hver anden hårvask...... derefter
efter behov 1-2 gange om ugen....

> God side!*s*

takker))

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-01-02 13:38

Jeg takker mange gange for alle rådene...og vil prøve det!
VH Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-01-02 13:43

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> wrote in message
> Jeg takker mange gange for alle rådene...og vil prøve det!

lad høre hvordan det går ok?

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-01-02 17:05

> lad høre hvordan det går ok?

Jep, men det bliver ikke før i næste uge da det lige skal blive den 1/2 *gg*
vh lkp

Fra : Cecilia Vinkel

Dato : 06-05-02 12:11

HejLisbeth,

Havd fandt du nogensinde ud af at gøre med dit hår? Mit hår er netop
blevet total ødelagt og er knækket fuldstændig, det er desuden knastørt
og gummiagtigt og knækker af i store totter. Jeg er meget nede.alle gode
råd kan bruges nu.

Knus

Cecilia

Fra : Marianne

Dato : 27-01-02 23:05

> Frederiksberg.

FUNDET (og købt) på hjørnet af Falkoner Alle og Nyelandsvej.

Det dufter i hvet fald pragtfuldt!

mvh
Marianne

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-01-02 23:19

> FUNDET (og købt) på hjørnet af Falkoner Alle og Nyelandsvej.
>
> Det dufter i hvet fald pragtfuldt!

mmmmmm kom lige i tanken om duften*G*
hold os lige opdateret med hvordan dit hår arter sig ikk?
bare husk på at det er vildt drøjt....

Fra : Kiksekage

Dato : 14-01-02 00:53

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:3c41d25c$0$89065$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved hvordan håret har det med at blive vasket om aftenen og
> blive sat op i en hestehale (som man sover med om natten - vådt!)??

Så jeg ville nærmest synes at det var et luxus-problem med
elastikker og knækkede hårstrå - i forhold til din sundheds-
risiko.
Jeg endte med at måtte klippe mit hår kort..... stor fortrydelse

Jeg havde langt hår i mange år - og vaskede det også om
aftenen - lagde et badehåndklæde på min hovedpude, for
at puden ikke skulle blive våd.

Der skete det, at puden alligevel blev gennemfugtig - og
jeg blev allergisk over for snart sagt alting - startende med
de mocroskopiske skimmelsvampe, der levede i min pude.

Mh