ASUS A7V226-E RAID
Fra : Jack

Dato : 13-01-02 18:09

Hej NG

Er der nogen der har prøvet at få Maxtor's nye ATA133 hardiske til at
fungere på et ASUS A7V266E-RAID motherboard...??
Jeg kan hverken få Promise RAID eller ULTRA 100 til at "detecte"
hardiskene..!

På forhånd tak

Jack

Fra : Kas

Dato : 13-01-02 18:26

"Jack" <a@a.a> skrev i en meddelelse:

> [...]
> fungere på et ASUS A7V266E-RAID >motherboard...??
> Jeg kan hverken få Promise RAID eller ULTRA 100 til >at "detecte"

Hmm, jeg sidder også med et helt nyt ASUS A7v266-E-kort, jeg heller ikke kan
få til at finde både harddisk og CD-ROM.

Fra : Lars

Dato : 13-01-02 18:29

skal det ikke være en 133 controller ??

Fra : Jack

Dato : 13-01-02 19:33

"Lars" <BOoH@it.dk> wrote in message news:a1sg13$2134$1@news.cybercity.dk...
> skal det ikke være en 133 controller ??

Hhhmm...jeg havde håbet at drevet var bagudkonvertibel (fedt ord !)
Du ved...hvis man sætter en ATA 100 drev på en ATA 66 kontroller så kører
drevet bare ATA 66
Jeg har også skrevet til Maxtor...men der går nok et par dage..!!

I mellemtiden modtages alle gode forslag naturligvis meget gerne !

Fra : Jakob

Dato : 13-01-02 21:57

hmm...

1: Det ASUS mobo understøtter ATA100/66/33 + Raid 0+1. Hvis I sætter en
ATA133 til det mobo, kører det vel ATA100 (?). Men ASUS mobo'et understøtter
mig bekendt ikke ATA133 som ATA133. Har dog ingen erfaring med at koble
ATA133 til det ASUS mobo.

2: Inde i BIOS burde HD'erne blive opdaget automatisk. Har I kontrolleret
jumpers på mobo og HD? (Der er en jumper, som afgør enten ATA100 eller RAID
på mobo)

3: Ang. Raid - beskrivelsen i manualen should do the trick. Kontroller
jumpers på HD'erne.

Hører gerne nærmere :)

Mvh
Jakob

Fra : Mr.Bean

Dato : 14-01-02 23:31

maxtor understøter ata100 og ata66 samt ata33 uden problemmer , for at raid
skal kører , skal du nok have to ens diske , asus er meget dårlig til at se
master/slave diske der ikke sidder rigtigt /er jumpet rigtigt !! bios ver.
1004 til dit bundkort hjælper på nogle af problemmerne .

Fra : Jack

Dato : 14-01-02 20:55

Hej igen NG

Jeg fandt problemet..!!!

Jeg havde disablet PCI slot 1/5 & 2.
Gør man dette vil Promise RAID controleren ikke detecte ens hardiske.
Lige så snart jeg havde sat PCI 1/5 & 2 tilbage til Auto...og wupti...mine 2
Maxtor diske tonede frem.
Lidt weird at det skulle have betydning for en onboard controller..!
Ny kører boardet 100% fint.

Tak for alle jeres gode forslag

MVH
Jack