GOECACHING for sejlere.
Fra : Chris Lytken

Dato : 13-01-02 17:51

Hallo venner
Langt de fleste af os yachties har en eller to GPSer til radighed nu om
dage.
Er der nogen der har hort om den mere eller mindre nye syssel der hedder
GEOCACHING ?
Om ikke, prov at se pa www.geocaching .com for at se hvad det er og hvad der
kan findes i danmark.
For dem der har hort om det for vil jeg foresla at denne sport kan udvides
til geocaching pa sejltur.
HVORDAN MAN GOR.
Man gemmer et eller andet af storre eller mindre stor vardi i en vandtat box
og gemmer det for eksempel pa et godt ankringssted, hvor dybden tillader en
at snorkle til bunden, pa en af farvandsafmarkningerne i de danske farvande,
selv om jeg ikke er klar over hvor lovlig det er,
registrerer den nojagtige position hvor man har placeret cachen og sa
sender man meddelelse derom til de dertil indrettede hjemmesider og eller
newsgroups, sa andre kan fa fornojelsen af at sejle efter det,

Lyder det skort? Det synes jeg i hvert fald, men jeg synes det kan vare alle
tiders ide til at gore sejlturen mere spandende for bade de mindre og de
storre born/barnlige sjale. Eller hvad med at gore det til en del af
sejlturen der arrangeres af sejlklubben?

Jeg ser frem til at se jer derude

Hilsen
Christof Lytken

Fra : Fly

Dato : 13-01-02 23:36

Hejsa!

Ja, jeg kender udmærket denne nye type sport, og det er en ret genial måde
at anvende sin håndholdte GPS på. Det er et sjovt alternativ til traditionel
orienteringsløb eller blot en sjovere gåtur i skoven. Jeg har lige været
inde for at kigge, og der er p.t. sådanne "skatte" gemt i 95 lande og ikke
mindre end 19 stk. i vores lille Danmark. Jeg har selv været ude at finde én
af dem - ret sjovt.

Om det så også skal udvides til vores farvande rundt omkring skal jeg lade
være usagt, for jeg tror ikke det har samme succes som de "stashes" der er
placeret på land. Jeg vil vove den påstand, at der er flere personer i DK
der har en håndholdt GPS eller kan låne en end der er personer i båd med
mulighed/lyst til at dykke f.eks. 4 meter ned.

I vandet tror jeg meget mere på at der er interesse for at dykke efter vrag
eller flotte naturskønne steder med henblik på fotografering. Til de af jer,
som skulle have interesse, kan jeg da oplyse at jeg i forbindelse med den
førstnævnte sport fandt den ved en søgning. Her er der registreret MANGE
vrag rundt omkring i Danmark og vist også vores nabolande. www.vragguiden.dk

Jeg har også fundet en meget genial hjemmeside, som giver mulighed for at
indlæse et "tema" i det levende søkort. Det har jeg gjort for en uges tid
siden, og det fungerer bare. Kig evt. selv på
http://www.yaws.dk/dykning/skattekisten/start.html

Peter Fly
(Please move the monkey from my address)

-----------------------------------

"Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-01-02 00:02

Isang tao pinangalanan Chris Lytken nagsulat :

klip<om at gemme en skattekiste>

> [...]
>storre born/barnlige sjale. Eller hvad med at gore det til en del af
>sejlturen der arrangeres af sejlklubben?

Det lyder da meget skægt.
Jeg har selv tænk på at få lokket vennerne i Brøndby Havn til at sejle
flotillesejlads. Jeg læste om det i et gammelt sejlbådsblad og synes at
det så spændende ud. Flotillesejlads går ud på, at en gruppe både sejler
i formation og udfører en serie manøvrer samtidigt.

--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.