Fysik A - Magnetisme
Fra : Jesper Vels

Dato : 13-01-02 16:41

Hej

Jeg har denne opgave her:
http://www.kajkage.dk/fysik.jpg

Syndes ikke rigtig jeg kan få huld på den... syndes ikke rigtig jeg kan
finde noget stof der giver mulighed for at løse opgave b.... nogle der har
et hint eller noget i den stil?

/Jesper Vels

Fra : Christian S

Dato : 14-01-02 03:45

"Jesper Vels" <mail@jespervels.dk> wrote in message
> [...]
> finde noget stof der giver mulighed for at løse opgave b.... nogle der har

Bare et skud i tågen uden jeg ved noget om det ..
Det ser ud som om den 10 grams metal leder er uden for magneten ..
derved skulle den vel ikke blive "holdt" oppe af et magnetfelt..
så min gæt er alm tyndekraft = en 10 gram´s metalstang vejer 10 gram
Det er sikkert forkert, men jeg ville da meget gerne høre et resultat
Mvh
Christian S