Hvordan for man ført viden fra et spørgsmå~
Fra : Vaeske

Dato : 13-01-02 15:09

Hejsa

Jeg sidder og bakser med et spørgeskema, hvor jeg har en submit knap efter
Ja/Nej spørgsmålet og følgende skal være muligt:

Level 2 Gren 1 Kender du Hans ? Ja eller Nej

Hvis Ja:

Level 3 Gren 1 Hvad synes du om ham ? Sød eller Dum

Hvis Nej:

Level 3 Gren 2 Vil du lære ham at kende ? Hvorfor eller Måske

Level og gren (værdierne er eksempler) bruges til at styre hvilke spørgsmål
der skal hentes fra en databasse.

Nu vil jeg gerne, når jeg aktivere submit knappen, have ført viden om Ja/Nej
spørgsmålet videre i form af værdien på level og gren, således at brugeren
får de korrekt spørgsmål i næste vindue.

Jeg håber en kan hjælpe !!!!

Hilsen
Vaeske

Uddrag af scriptet, som jeg finder væsentlig:
[snip]
function valid( form ) {
if ( !isProper(form.RadioButton1) ) return false;
if ( !isProper(form.RadioButton2) ) return false;
if ( !isProper(form.RadioButton3) ) return false;
};
[snip]

[snip]
Response.write "<Form ACTION=..\spgvid.asp METHOD='POST' OnSubmit=""return
valid(this);"">"
If not (cdbSQL1s.EOF or cdbSQL1s.BOF) Then
Do while not cdbSQL1s.EOF
Typ89 = "Type"&cdbSQL1s("Type")
spmSQL = "Select * from " & Typ89 & " where
(Und_ID="&Request.QueryString("uid")&") AND
(Level="&Request.QueryString("lev")"
AND(Gren="&Request.QueryString("gren")&") AND (spm="&cdbSQL1s("Spm")&")"
Set spmSQLs = myConn1.Execute(spmSQL)

Response.Write (spmSQLs("Beskrivelse") & "<br>")
If cdbSQL1s("Type") = 1 Then
For i = 1 to 2
Response.Write "<input type=""radio"" value=""" &
spmSQLs("valg" & i) & """ name=""RadioButton" & cdbSQL1s("Spm") & """>" &
spmSQLs("valg" & i ) &"<br>"
Next
End If
cdbSQL1s.MoveNext
Loop
End If

<input type="Submit" Value="Indsend svar">
[snip]

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 13-01-02 18:43

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> [snip]

> [snip]
> Response.write "<Form ACTION=..\spgvid.asp METHOD='POST'

method="get" skulle virke.

mvh
Andreas Hjordt