hvordan var det nu man gjorde...
Fra : J.F.K

Dato : 13-01-02 14:28

der var noget med at man i "msconfig" kunne deaktivere noget af sit ram,
hvis man havde "for meget" til win98se
Her tænker jeg på mine 768MB i 3 moduler, så istedet for at afmontere det
ene modul, så kunne jeg nøjes med at bruge de 2!

--

Mvh. John

med mindre man ændrer retning,
så ender man op der hvor man er på vej hen

Fra : Lars

Dato : 13-01-02 16:27

On Sun, 13 Jan 2002 14:28:18 +0100, "J.F.K" <flintstone@cool.dk>
wrote:

>der var noget med at man i "msconfig" kunne deaktivere noget af sit ram,
>hvis man havde "for meget" til win98se

Advanced | Limit memory to

>Her tænker jeg på mine 768MB i 3 moduler, så istedet for at afmontere det
>ene modul, så kunne jeg nøjes med at bruge de 2!

Du kan godt bruge det hele alligevel:

Åben 'system.ini' i NotePad.
Find linien om Vcache.
Ændre tallet ud for MaxFileCache til 512MB (524,288KB) eller
mindre (tilføj linien hvis den ikke er der). Fx:
[VCache]
MaxFileCache=524288

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Madsen

Dato : 13-01-02 20:33

Lars skrev:

> [...]
> Find linien om Vcache.
> Ændre tallet ud for MaxFileCache til 512MB (524,288KB) eller
> mindre (tilføj linien hvis den ikke er der). Fx:

Til orientering så virkede ovenstående ikke engang jeg prøvede at
få 1024 Mb. til at køre på Win98SE. Den nægtede simpelthen at
starte med en meddelelse om at der var for lidt hukommelse.

Derimod gjorde det med Limit memory to 512 vha. Msconfig som du
også har beskrevet.

Madsen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-01-02 05:39

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev....

> [...]
> starte med en meddelelse om at der var for lidt hukommelse.
>
> Derimod gjorde det med Limit memory to 512 vha. Msconfig som du

Der kan være forskellige årsager til problemet. Som en
tommelfingerregel virker Win98SE med max. 512Mb RAM. Optil 768Mb RAM
vil nogen maskiner få problemer der kan løses med MaxFileCache
metoden. Over 768Mb er der stortset kun Limit Memory metoden tilbage.

Bemærk at jeg taler om tommelfingerregler.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm