Nå !. Netværk at begynde forfra :-/
Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 13-01-02 13:35

Hej igen

Så nu skal der laves om igen !. Fik hjælp fra et par af jer sidste gang og
tak for det . Nu er det bare sådan at vores nuværende net værk består af
3 pc ´ere med en ordenlig bunke netværkskort i,bare for at dele stofanet !
:-/.Det virker fint fint, men er lidt klodset. Jeg er blevet tilbudt en
router (speedstream 2601) til en billig penge. Der skal enten sættes en hub
(har jeg, 5ports workgroup) eller en switch (?) efter den, har jeg ladet mig
fortælle !.

Altså stofanet->router->Hub/switch->Pc1,2,3

Det er så første gang jeg skal prøve at sætte et sådanne (prof. ) netværk
op !. Så jeg føler mig lidt på bar bund her, eller er det ligeså nemt som et
alm. netværk over hub ?

Hilsen

Hans peter

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
http://falken.vikingdk.net

Fra : Tornøe

Dato : 13-01-02 14:03

> [...]
mig
> fortælle !.
>
> Altså stofanet->router->Hub/switch->Pc1,2,3

Har du et af de der Motorola kabelmodems til din Stofa? Check om der er en
ethernetudgang på modemet, og sæt din hub til udgangen og dine PC'ere til
hubben. Kan det ikke gøre det?

Jens

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 13-01-02 14:31

> [...]
> ethernetudgang på modemet, og sæt din hub til udgangen og dine PC'ere til

det er et COM21 modem og der sitter godt nok et rj45 stik men det er kun til
en pc !, for det med at sætte en hub på er prøvet for lang tid siden og
virkede ikke !

H;P

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-01-02 16:51

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev
> det er et COM21 modem og der sitter godt nok et rj45 stik men
> det er kun til en pc !, for det med at sætte en hub på er prøvet for
> lang tid siden og virkede ikke !

Det er sandsynligvis fordi hubben er en ren 100Mbps hub og
Stofanet skal bruge en 10Mbps, dette problem kan løses vha. en 10/100 switch
eller hub.
En switch er den optimale løsning og er faktisk ikke dyre end en hub.

Mvh.
Mikael

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 13-01-02 17:20

Ja, nu er filmen eddermame knækket !.
På stofa kører det med en fast ip, og prøv engang at få flere pc´ere på et
netværk til at hedde det samme =Hjerneblødning
det kan være når Stofa skifter til dynamisk ip, at man kan signe flere
pc´ere på via hub´n til deres modem også videre ud !
Hele mit netværk er med 2 pc´ere hvor maskinen der sidder til stofa´en har 2
netkort(1 til stofa-1 til pc 2), og så Win-Gate til at formidle adgang til
stofanet på pc 2 igennem pc1, virker fint men kræver pc 1 tændt.

Klip->
> [...]
eller hub.
En switch er den optimale løsning og er faktisk ikke dyre end en hub.

->klip
Jeg har prøvet med 3 forskellige hubs. 5 ports 10Mbit / 12 ports 10/100 /
12 ports 100MBit. Nope virker ikke !

Hilsen

H;P

Fra : Tornøe

Dato : 13-01-02 18:33

> [...]
> netkort(1 til stofa-1 til pc 2), og så Win-Gate til at formidle adgang til
> stofanet på pc 2 igennem pc1, virker fint men kræver pc 1 tændt.

Så det du i virkeligheden siger, er at du har brug for en router til noget
Network Address Translation, så dine PC'ere kan køre interne IP'er og deles
om den ene faste Stofa-IP? Eller hva'?

Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-01-02 22:10

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev
> Ja, nu er filmen eddermame knækket !

Aha

> På stofa kører det med en fast ip, og prøv engang at få flere pc´ere
> på et netværk til at hedde det samme =Hjerneblødning

Nå da, det var ikke så godt!

> det kan være når Stofa skifter til dynamisk ip, at man kan signe
> flere pc´ere på via hub´n til deres modem også videre ud !

Det kan da være!

> [...]
> stofa´en har 2 netkort(1 til stofa-1 til pc 2), og så Win-Gate til at
> formidle adgang til stofanet på pc 2 igennem pc1, virker fint men

Dvs. delt Internet.

> Klip->
> -> klip

> Jeg har prøvet med 3 forskellige hubs. 5 ports 10Mbit / 12 ports
> 10/100 / 12 ports 100MBit. Nope virker ikke!

Det ville have været en hjælp, hvis du havde skrevet det fra starten :)

"Tornøe" <jens@FJERNtornoe.net> skrev
> Så det du i virkeligheden siger, er at du har brug for en router til
> noget Network Address Translation, så dine PC'ere kan køre
> interne IP'er og deles om den ene faste Stofa-IP? Eller hva'?

Se Hans Peter, det er noget af det rigtige for dig.

Mvh.
Mikael