Rembrandt radering reproduktion
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 13-01-02 13:13

Hej

Jeg vil gerne købe en eller to af Rembrandts raderinger i kopi eller
reproduktion eller hvad det nu hedder (er ganske ny indenfor "faget").

Er der nogen der ved, hvor (evt på nettet) man kan købe sådan nogle?
Jeg har søgt på udenlandske websites uden resultat, og synes at det
danske marked er uoverskuelig.

Jeg var i Amsterdam for et par måneder siden, og så Rembrandts hus,
hvor hans raderinger var i udstilling. Meget imponerende. Det er et
absolut must, hvis man kommer dertil.

pft
Thomas

Fra : Klaus Thorup

Dato : 14-01-02 18:01

> [...]
>
> Er der nogen der ved, hvor (evt på nettet) man kan købe sådan nogle?
> Jeg har søgt på udenlandske websites uden resultat, og synes at det

Prøv http://www.netgalleriet.dk. Jeg købte et maleri gennem Qxl.dk hos dem
(dog ikke bestilt kopi) og de var meget proffesionelle. De får lavet kopier
i Kina efter kundens ønske.

Mvh Klaus
www.fjellkamelen.dk

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 14-01-02 21:06

The weakest link "Klaus Thorup" <kthorup@mail.dk>, dared to write this
anyway:

> [...]
>(dog ikke bestilt kopi) og de var meget proffesionelle. De får lavet kopier

Tak. Det prøver jeg.

Fra : max

Dato : 14-01-02 22:22

"Klaus Thorup" <kthorup@mail.dk> wrote in message

> Prøv http://www.netgalleriet.dk. Jeg købte et maleri gennem Qxl.dk hos dem
> (dog ikke bestilt kopi) og de var meget proffesionelle. De får lavet
> [...]

Er det den samme Klaus som forleden var interesseret i at købe "ÆGTE" kunst,
du er virklig en inspiration..!

Masser af Rembrandt raderinger på nettet...
http://images.google.com/images?q=rembrandt%2Betching&hl=da&sa=N&tab=wi

Her kan du købe reproduktioner af Rembrandts raderinger - smukke sager..
http://www.rembrandthuis.nl/index_eng.html -- museum@rembrandthuis.nl

mvh max

Fra : Klaus Thorup

Dato : 15-01-02 18:17

> Er det den samme Klaus som forleden var interesseret i at købe "ÆGTE"
kunst,
> du er virklig en inspiration..!

Som sædvanligt er Max på pletten. Jeg havde regnet med at du ville
kommentere mit råd. Det er dog en længere historie med købet af
reproduktionen hos netgalleriet. Og den har jeg ikke tænkt mig at uddybe
her. Kan du ikke finde på noget bedre at foretage dig end at påpege mine
fejl og mangler???

Klaus

Fra : max

Dato : 15-01-02 20:27

> [...]
> reproduktionen hos netgalleriet. Og den har jeg ikke tænkt mig at uddybe
> her. Kan du ikke finde på noget bedre at foretage dig end at påpege mine

Hej Thomas,
Faldt over nogle Rembrant "raderinger" hos de to store auktionshuse
Sotherbys og Christies, kiggede ikke nærmere efter, men priserne startede
ved nogle få hundrede US$, måske er det lige hvad du søger. Du blir nødt til
at lave en ny søgning på rembrandt, øverst på siden...

www.sotherbys.com

http://www.christies.com/LotFinder/search/searchresults.asp?entry=rembrant

Hej Klaus,
Man kan jo ikke gøre alle tilfredse eller være venner med alle, jeg prøver
at give relevante svar på det jeg kan og jeg komenterer det jeg ikke
forstår, det er vidst en rettighed jeg har i Danmark. Hvis du er uenig i
mine menninger er du naturligvis velkommen til at sige og tænke hvad du vil.
Vedr. dine "fejl og mangler" så er de faktisk en del af din charme, jeg er
bare misundelig..
mvh max
PS. du må godt poste et billed af din bil i dk.binarer, hvis den stadig er
til salg..

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 16-01-02 09:45

The weakest link "max" <maxartz@hotmail.com>, dared to write this
anyway:

> [...]
>ved nogle få hundrede US$, måske er det lige hvad du søger. Du blir nødt til
>at lave en ny søgning på rembrandt, øverst på siden...

Tak for det. Jeg er overrasket over at man faktisk kan købe en ægte
radering for 4-5000 kr.

Det bliver nok når jeg har fået købt en kopi og set om det er noget
for mig