skift fra stofanet til adsl
Fra : Søren Skovgård Chris~

Dato : 13-01-02 13:00

Hej

Grundet prisstigningen på stofanet overvejer jeg at skifte til adsl.

Jeg har overvejet følgende løsning

Tiscali
256/128 Cisco 677
Pris: 345,-/måned.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

1) Kan man få fast IP?

2) Kan man på et senere tidspunkt skifte hastighed / router?

3) Er den angivne router tilstrækkelig, når man vil tilslutte hub/switch
samt opsætte FTP-server.

4) Er den første måned gratis (hvis man nu får installeret d. 20. i
måneden)?

5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et andet
selskab?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-02 13:28

Søren Skovgård Christensen <skovgard@kom.auc.dk> wrote:

> Hej
>
> Grundet prisstigningen på stofanet overvejer jeg at skifte til adsl.

> [...]

Jeg har haft 256/128, 256/256 og nu 512/128. Hvis man streamer meget fra
nettet, så er en 256 lige i underkanten, da en god kvalitets-streaming
stjæler halvdelen af ens båndbredde. Med en 512 forbindelse, får du
altså noget mere "plads" at lege med.

> I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:
>
> 1) Kan man få fast IP?

Ja

> 2) Kan man på et senere tidspunkt skifte hastighed / router?

Ja, du kan opgradere hurtigt, men nedgradering tager længere tid. Om
routeren ombyttes ved jeg ikke, men det må man gå ud fra, da man skal
betale differencen i oprettelsen mellem den nuværende hastighed og den
ønskede hastighed. Så må udstyret følge med.

> 3) Er den angivne router tilstrækkelig, når man vil tilslutte hub/switch
> samt opsætte FTP-server.

Ja

> 4) Er den første måned gratis (hvis man nu får installeret d. 20. i
> måneden)?

Ved ikke

> 5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et andet
> selskab?

Uh ha, det spørgsmål kan starte en pæn stor debat, hvis man ikke passer
på. Der er altid nogen, der har dårlige oplevelser med lige præcis den
udbyder man spørger om, men generelt tror jeg nu nok, at de alle klarer
det ganske godt. Hvis Tiscali var meget værre end de andre, ville vi nok
høre det her i gruppen.

Ikke fordi du skal tage TDC, men jeg har haft ADSL fra dem i 1 1/2 år nu
og det virker rigtigt godt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-01-02 14:47

"Søren Skovgård Christensen" <skovgard@kom.auc.dk> writes:

> [ Tiscali ADSL ]
>
> 1) Kan man få fast IP?

Det har man vist automatisk, ligesom hos Cybercity.

> 3) Er den angivne router tilstrækkelig, når man vil tilslutte hub/switch
> samt opsætte FTP-server.

Ja.

> 4) Er den første måned gratis (hvis man nu får installeret d. 20. i
> måneden)?

Hvis det fungerer lige som hos Cybercity, så løber din
faktureringsperiode bare fra den 20.

> 5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et andet
> selskab?

Det tror jeg de er. Ellers havde de nok slet ikke været på
markedet.

--
Jacob - www.bunk.cc
A visit to a strange place will bring fresh work.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 13-01-02 15:24

On Sun, 13 Jan 2002 12:59:52 +0100, "Søren Skovgård Christensen"
<skovgard@kom.auc.dk> wrote:

>5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et andet
>selskab?

Den tekniske kvalitet af Tiscalis ADSL-linjer er meget høj. Jeg har
dog mistet tilliden til deres regnskabsafdeling.
Der har været alt for mange sager om folk der er blevet sendt til
inkasso, eller har fået lukket deres linje, selvom de har betalt.

Cybercitys ADSL-produkt er så vidt jeg forstår nogenlunde identisk, og
her er det ovenikøbet muligt at betale via Betalingsservice.

/Jarlskov

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-01-02 15:35

"Søren Skovgård Christensen" <skovgard@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
> Pris: 345,-/måned.
>
> I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

> 2) Kan man på et senere tidspunkt skifte hastighed / router?

http://adsl.worldonline.dk
Der kan du sammensætte din adsl løsning præcis som du ønsker den..

> 3) Er den angivne router tilstrækkelig, når man vil tilslutte hub/switch
> samt opsætte FTP-server.

Ja.
Men den er lidt spændende med når du skal fjerne NAT entrys igen, ikke altid
den er lige glad for du gør det ;)

> 5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et
andet
> selskab?

Jeg har haft det siden aug 2000 og der har kun været 2 gange hvor den lige
har hosted lidt ellers har det bare kørt.
Dog har Tiscali visse problemer med at få udsendt deres faktura'er til
tiden(!)
Ellers er der ikke noget at pege fingre af..

/Dennis

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-01-02 15:45

Hej Søren Skovgård Christensen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> 1) Kan man få fast IP?

Du får det automatisk.

> 2) Kan man på et senere tidspunkt skifte hastighed / router?

Ja.

Hvis du har lyst, kan du evt. kigge på http://rudi.nerd.dk/wol.htm
(nej, der er hverken bannere eller noget som helst andet fis på
siden) og dér gå ned til ADSL-sektionen.
Deres egne sider er håbløse at finde noget på

> [...]
> hub/switch samt opsætte FTP-server.

Ja.

> 4) Er den første måned gratis (hvis man nu får installeret d.

Nej, du faktureres fra den dag, du er online.

> 5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I
> anbefale et andet selskab?

Jeg har haft deres ADSL med 677'eren siden sommeren 2000 (og inden da
deres alm. dial-up) og er særdeles tilfreds. Deres *tekniske* side er
der al mulig grund til at rose.
Personlig er jeg især glad for deres klippestabile newsserver.

Den ren adminstrative svarer til deres portal
Men som bruger kommer det lykkeligvis meget lidt mig ved.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : kfc

Dato : 13-01-02 18:16

> Hej
>
> Grundet prisstigningen på stofanet overvejer jeg at skifte til adsl.

hvor finder/fandt du denne oplysning ???

Fra : Søren Skovgård Chris~

Dato : 13-01-02 20:35

kfc <kfc@ofir.dk-fjernmig> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8hj08.14035$aS.1911667@news010.worldonline.dk...

> hvor finder/fandt du denne oplysning ???

Jeg modtog et brev fra dem...

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-01-02 21:00

> Jeg modtog et brev fra dem...

Hvad jeg kan se af deres website er der vel nærmere tale om et prisfald?

Jeg mener, 300-kroners-grænsen giver nu 5GB trafik. pr. måned mod tidligere
4GB.
Desuden kan man opnå en månedlig pris på helt ned til 50 kr. mod tidligere
60 kr.

Correct me if I'm wrong....

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-01-02 21:36

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener, 300-kroners-grænsen giver nu 5GB trafik. pr. måned mod
tidligere
> 4GB.
> Correct me if I'm wrong....

300-kroners grænsen var før en 200-kroners grænse.
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-02 22:44

Sun, 13 Jan 2002 21:00:15 +0100, skrev "Kim Jensen"
<kim@litewerx.dk>:

>Jeg mener, 300-kroners-grænsen giver nu 5GB trafik. pr. måned mod tidligere
>4GB.

Trafik på 5000 MB kostede også før kr. 300.-/mdr, så forbruger
man lige præcist dette, så er der ingen forskel.

For kunder med et forbrug på under 4000 MB er der tale om en
pristigning på kr. 100.-/mdr.

>Desuden kan man opnå en månedlig pris på helt ned til 50 kr. mod tidligere
>60 kr.

Det er vidst de færreste, der får glæde af det, for kunder med et
meget moderat forbrug på 100 - 200 MB er der tale om en
fordobling MB-prisen.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jan H Larsen

Dato : 14-01-02 01:14

On Sun, 13 Jan 2002 21:00:15 +0100, "Kim Jensen" <kim@litewerx.dk>
wrote:

> [...]
>4GB.
>Desuden kan man opnå en månedlig pris på helt ned til 50 kr. mod tidligere

5 GB før 300,-
5 GB efter 300,-

Så som du kan se er det det samme.

Nu skal du bare hente 300 MB pr mdr. så skal du betale 300,-

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Søren Skovgård Chris~

Dato : 14-01-02 17:45

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mi844ugdgel7n8k0f6ajlabdmq5045aqh7@4ax.com...

> 5 GB før 300,-
> 5 GB efter 300,-
>
> Så som du kan se er det det samme.

Jo men,

4 GB før: 200,-
4 GB efter: 300,-

Ikke helt det samme

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-01-02 18:39

> 4 GB før: 200,-
> 4 GB efter: 300,-
>
> Ikke helt det samme

Jo, hvis du brugte de rigtige tal.

4 GB før: 200 kr.
5 GB efter: 300 kr.

Ergo er prisen den samme

Problemet er prisdiferencen op til de 5 gb er større

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-02 18:43

Mon, 14 Jan 2002 18:38:59 +0100, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

>Jo, hvis du brugte de rigtige tal.
>
>4 GB før: 200 kr.
>5 GB efter: 300 kr.

og de rigtige tal er
4 GB før: 209,60
5 GB efter: 309,60

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-01-02 19:49

On Sun, 13 Jan 2002 12:59:52 +0100, Søren Skovgård Christensen <skovgard@kom.auc.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
>5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et andet
>selskab?

De 2 gange jeg har haft brug for, at ringe til dem, har det tage 20 min at
komme igennem. Men jeg brugte dog IKKE deres dyre 90 nummer. Men ellers er
Tiscali (Som vi bruger på skolen), lige så god some Cybercity (Som jeg
bruger herhjemme).

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-01-02 17:22

Søren> Hej
Søren> Grundet prisstigningen på stofanet overvejer jeg at skifte til adsl.

Søren> Jeg har overvejet følgende løsning

Søren> Tiscali
Søren> 256/128 Cisco 677
Søren> Pris: 345,-/måned.

Søren> I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

Søren> 1) Kan man få fast IP?
Ja.

Søren> 2) Kan man på et senere tidspunkt skifte hastighed / router?
Ja. Hvis du vil skifte hastighed, skal du bare meddele det.

Søren> 3) Er den angivne router tilstrækkelig, når man vil tilslutte hub/switch
Søren> samt opsætte FTP-server.

Ja. Medmindre din FTP server bliver meget populær.

Søren> 4) Er den første måned gratis (hvis man nu får installeret d. 20. i
Søren> måneden)?

Nej. Du betaler så for de 10-11 dage i den måned.

Søren> 5) Er Tiscali generelt et "pålideligt" selskab eller vil I anbefale et andet
Søren> selskab?

Vores (www.agol.dk) har kørt perfekt siden juli.
Undtagen i nat hvor det var nede (på vores Østerbro central) fra 05-09.
Jeg opdagede det og prøvede at finde fejlen lokalt
Surt at spilde tid på det, men ok at de får det ordnet inden kl 9.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>