Modem prob
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 13-01-02 12:27

Jeg har flyttet det medfølgende modem fra en Compaq Presario 5861 over
i en Presario 4620. Det er et Compaq Presario Conexant 56K PCI modem.

4620 er en gammel svend leveret med dos95, men med lidt mere ram har
jeg smidt win2000 på.

Har fundet en win2000 driver hos Compaq.

Modemet ser ud til at være installeret fint, men jeg har problemer med
at ringe op. Den løfter fint den analoge linje på min DIVA ISDN
adapter, men melder tilbage at den ikke får nogen klartone. Hvilket er
noget vrøvl - linjen er fejlfri.

Ideer til hvor fejlen kan være?

PFT!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-02 12:47

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at ringe op. Den løfter fint den analoge linje på min DIVA ISDN
> adapter, men melder tilbage at den ikke får nogen klartone. Hvilket er

Sæt modemet til ikke at lytte efter klartone.
Modemer kan være kræsne med klartoner og Diva'ens er ikke den bedste

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 13-01-02 13:30

On Sun, 13 Jan 2002 12:47:21 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Sæt modemet til ikke at lytte efter klartone.
>Modemer kan være kræsne med klartoner og Diva'ens er ikke den bedste

Det er afprøvet nu. Så får jeg ingen fejlmelding. Den holder nu linjen
åben i lang tid. Når den endelig dropper linjen igen bliver den
åbenbart ved med at holde et eller andet åbent for Phone1 blinker
fortsat efter B1 er slukket.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-02 13:37

> [...]
> åben i lang tid. Når den endelig dropper linjen igen bliver den
> åbenbart ved med at holde et eller andet åbent for Phone1 blinker

Og modemet har virket på Diva'en før?
Det er set at analoge modemer ikke kan køre på Diva'en

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket