Sætte computer til TV?
Fra : Rune Andersen

Dato : 13-01-02 10:58

Heysan....

Hvo'n sætter man ens computer til TV'et?! Jeg har et tvkort med S-video
udgang og en anden udgang der hedder VID. Derudover har jeg er Geforce2 med
en COMPOUT?

- Rune
www.2-hot.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-02 11:23

"Rune Andersen" <rune_andersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
S-video
> udgang og en anden udgang der hedder VID. Derudover har jeg er

COMPOUT og sikkert VID sættes blot til fjernsynets/videoens composite
indgang. Det er oftest et gult phono-stik
S-video udgangen sættes til en eventuelt s-video indgang
Har du ikke en videoindgang på fjernsyn eller video kan du købe et
scart-stik med et sådant stik

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 13-01-02 13:16

"Rune Andersen" <rune_andersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvo'n sætter man ens computer til TV'et?! Jeg har et tvkort med S-video
> udgang og en anden udgang der hedder VID. Derudover har jeg er Geforce2

S-vhs kan kun bruges hvis du har s-vhs på dit tv. Composit er det format
fjernsynes normalt bruger (det der hedcer COMOUT på dit GF2) Den udgang kan
du forbinde direkte til fjernsyneyts, det bedste vil være at købe en
scartomformer, og få sat COMOUT udgangen til! Det giver et bedre billede, og
når du skal skifte mellem tv og computer på fjernsynet kan du kan du blot
skifte til AV på fjernsynet. Du kan desuden forbinde lyd til dette scart
stik også, fra dit lydkort!. (du kan købe en scart omformer i Merlin osv.)

Scartomformerne har også en s-vhs indgang, den kan du bruge sammen med din
s-vhs udgang, men kun hvis dit fjernsyn understøtter svhs. Hvis fjernsynet
ikke understøtter svhs, vil billedet på tv'et bliver sort/hvidt hvis du
bruger svhs udgangen på grafikkortet!

Anders Lorentzen