php og virtual host
Fra : Kim Eichen

Dato : 13-01-02 10:18

Hej gruppe
Jeg har problemer med at få php til at virke ordnentligt sammen med apache,
når jeg bruger virtual host.
Hvordan sætter jeg php henholdsvis som et modul og som cgi, i begge tilfælde
sammen med virtual host?

Jeg bruger følgende software
Win 2000 pro
Apache 1.3.22
php 4.1.1
mysql 3.23.46a

Mvh Kim Eichen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-01-02 14:38

Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> wrote:

> Hvordan sætter jeg php henholdsvis som et modul og som cgi, i begge
> tilfælde sammen med virtual host?

Hvad har du tilføjet i din httpd.conf, og hvor?

Det burde meget gerne virke med det samme.

--
Christian Jørgensen / He who can does. He who can't teaches. He who
http://www.razor.dk / can't teach builds learning systems.

Fra : Kim Eichen

Dato : 13-01-02 17:51

> Hvad har du tilføjet i din httpd.conf, og hvor?

Vedrørende php:

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Vedrørende virtual host (jeg er dog ikke sikker på om det har nogen
betydning, når man indstallerer php som et modul):

<VirtualHost web>
ServerAdmin webmaster@domæne1
DocumentRoot "d:/www/docs/"
ServerName domæne1
</VirtualHost>

<VirtualHost web>
ServerAdmin webmaster@domæne12
DocumentRoot "d:/www/docs2/"
ServerName domæne2
</VirtualHost>

<Directory d:/www/docs/>
Options +Includes
</Directory>

<Directory d:/www/docs2/>
Options +Includes
</Directory>

> Det burde meget gerne virke med det samme.

Det gør det også umiddelbart. Problemenerne opstår når jeg prøver at køre
nogle php/mysql eksempler. Flere af scriptene virker slet ikke, medens et
andet får Apache til at gå ned hver gang (og nej det er ikke et script fra
en eller anden obskur warez side)

Jeg tænkte derfor lidt på at installere php som cgi, men det volder lidt
problemer i forbindelse med virtual host. Et sted på nettet stod der at
nedenstående sætning (måske nok lettere modificeret) skulle tilføjes til
virtual host:

php_admin_value include_path
".:/usr/www/my.domain.com/bin:/usr/local/apache/php"

men det kan jeg ikke rigtig greje, er det mon ikke også i linux regi?

Så hvad er det bedste jeg kan gøre?

Mvh Kim Eichen
P.S. Undskyld den lange smøre