Hjælp min computer er ustabil !!!!!!
Fra : Kenneth

Dato : 12-01-02 23:29

Efter at have brændt min TB1400 af har jeg fået en TB1600+ men mit system er
ustabilt ad he..... til det går ned hele tiden(fryser) det er heller ikke
altid at jeg kan tænde for computeren så skal jeg resete 2-3 gange inden den
kommer igang .det samme sker når jeg genstarter efter at have installeret et
eller andet så skal jeg også resete nogle gange før den vil starte .

Kan der være sket noget med mit bundkort efter den gamle cpu brændte af ??.

Eller kan det være mine ram der er brændt af har 2 stænger og har kørt med
dem hver for sig men det hjalp ikke kan de være røget begge 2 ??

Temp er idle 45-46grader og load 48-51grader

min computer
Tb1600+
Epox 8kha(nyeste bios)
2x256Mb Crusial ddr ram
GF 2 Mx 400 Creative
Quantum fireball plus 20 Gb 7200 rpm
det hele sidder i et Aopen Hx08 med standard psu
300 Wat

håber nogen kan hjælpe mig
Kenneth

Jeg har prøvet at øge vcore til max men det hjælper ikke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 23:36

"Kenneth" <hitme@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> min computer
> Tb1600+
> Epox 8kha(nyeste bios)
> 2x256Mb Crusial ddr ram
> GF 2 Mx 400 Creative
> Quantum fireball plus 20 Gb 7200 rpm
> det hele sidder i et Aopen Hx08 med standard psu
> 300 Wat

Styresystem?

Fra : Kenneth

Dato : 12-01-02 23:42

> Styresystem?

Windows Millinneum

Kenneth

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 23:49

> Windows Millinneum

Ha, utroligt, at du overhovedet kan starte din maskine op med 512 Megs DDR
ram.... En 98 kerne kan maximalt køre stabilt med 256 megs ram... Min kunne
overhovedet ikke starte om med 896 MB ram... Dog med 512

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 23:58

> [...]
kunne
> overhovedet ikke starte om med 896 MB ram... Dog med 512

Hint,,, NT kernen NT 4, Windows 2000 eller XP... Ville være at
foretrække....

Fra : Madsen

Dato : 13-01-02 00:04

Bjarke Hansen skrev:

> En 98 kerne kan maximalt køre stabilt med 256 megs ram.

Det er ikke rigtigt.
Win98 kan i teorien arbejde med op til 4 Gb. men der kan opstå
problemer på visse computere med 512 Mb. og derover.

Jeg har f.eks. kørt Win98SE med 384 Mb. igennem lang tid uden
problemer.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-02 00:00

>Dog med 512

Men var nød til at genstarte max hver halve time

Har aldrig været gladere for min pc, efter Windows XP.

Fra : Kenneth

Dato : 13-01-02 01:06

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Men var nød til at genstarte max hver halve time
Jeg har nu aldrig haft nogle problemer med 512Mb ram

> Har aldrig været gladere for min pc, efter Windows XP.

Mugligvis men det hjælper nok ikke at installere Win Xp når problemet opstår
allerrede under boot ;-/

MVH
Kenneth
Der har kørt med skod win xp der ikke kan en skid uden at man først skal
hente patches eller opdates (

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-02 01:08

> Der har kørt med skod win xp der ikke kan en skid uden at man først skal
> hente patches eller opdates (

Sådan er vi så forskellige

Fra : Kenneth

Dato : 13-01-02 01:51

> Sådan er vi så forskellige

Ja heldigvis da

MVH
Kenneth

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 13-01-02 11:38

"Bjarke Hansen" skrev:

> Ha, utroligt, at du overhovedet kan starte din maskine op med 512 Megs DDR
> ram.... En 98 kerne kan maximalt køre stabilt med 256 megs ram... Min kunne
> overhovedet ikke starte om med 896 MB ram... Dog med 512

768MB DDR RAM kører fint under Win98SE her!
Har også haft 1024MB i maskinen, det kørte også fint under Win98SE.

Et godt tricks:
Det kan det altså også sagtens med et lille Vcache trick. Kør
"msconfig", vælg fanebladet "system.ini" og gå ned i afsnittet
og vælg "[vcache]". Tryk på "ny" og tilføj følgende linje uden " ":
"MaxFileCache=524288" Værdien kan sagtens være mindre,
meget mindre, blot ikke under nogen omstændigheder større.
Jeg har "låst" min til 128 MB.

Desuden kan du optimere ydelsen ved at tilføje følgende linje i
[386enh] sektionen ad "system.ini", igen uden " ":
"ConservativeSwapfileUsage=1"

I øvrigt bør 'AGP Aperture Size' være sat til 128MB ude i BIOS.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!