"...OK, boting the kernel" også ikke mere
Fra : raus22

Dato : 12-01-02 20:44

Jeg har en gammel pentium 75 mhz med 8MB ram, jeg har installeret linux RH
7.1 via en anden maskine(400Mhz celeron, 256MB ram), pga. at den gammel ikke
kunne se CD drevet. Den kan boote op på den nye, men ikke den gammel, den
stopper efter "Uncompressing linux........OK, booting the kernel". jeg har
prøvet at finde et svar, men har ikke fundet det, så jeg håber i kan hjælpe
:)

/raus22

Fra : Jesper Toft

Dato : 13-01-02 00:58

raus22 wrote:

> [...]
> har prøvet at finde et svar, men har ikke fundet det, så jeg håber i kan

Det skyldes højest sansynligt at den kernel du booter ikke er compilet til
"Pentium-Classic" eller der under, Men til celeron/PII/PII eller noget i
den stil.

/Jesper

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-01-02 08:51

Jesper Toft wrote:

> Det skyldes højest sansynligt at den kernel du booter ikke er compilet til
> "Pentium-Classic" eller der under, Men til celeron/PII/PII eller noget i
> den stil.

Umidlbart tror jeg nærmere det skyldes mangel på RAM, P-6 kan ikke noget
som Pentium'en ikke kan, den gør bare nogen ting langsommere. Men forsøg
alligevel at lave en anden kerne. der et er optimeret til Pentium og to kun
har ligepræcis de drivere du har brug for.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a