Konflikt problem
Fra : web@dioder.dk

Dato : 12-01-02 20:23

Jeg har problemer med XP. der er en konflikt imellem min agp port og
grafikkortet som sidder der i . Systemoplysninger giver følgende oplysninger
:

I/O-port 0x000003C0-0x000003DF ALi M1541 PCI to AGP Controller
I/O-port 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro

Hukommelsesadresse 0xE1000000-0xE1FFFFFF ALi M1541 PCI to AGP Controller
Hukommelsesadresse 0xE1000000-0xE1FFFFFF NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64
Pro

Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF ALi M1541 PCI to AGP Controller
Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro

I/O-port 0x000003B0-0x000003BB ALi M1541 PCI to AGP Controller
I/O-port 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro

Konflikten gør at XP lige pludselig dør og jeg får blå skærm.
Er der nogen måde hvorpå man løser det problem ??

Hilsen
Anders Matthiessen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-01-02 14:33

<web@dioder.dk> skrev...
> Jeg har problemer med XP. der er en konflikt imellem min agp port og
> grafikkortet som sidder der i .

Jeg tror ikke at det er en konflikt mellem kortet og porten.
Det er snarere et spørgsmål om du skal finde en anden
driver til pci to agp controlleren.
Har du kigget i enhedshåndtering og set om der er
nogle bemærkninger til den driver du benytter?
Evt. prøvet med XP's egen?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : web@dioder.dk

Dato : 13-01-02 15:02

ja det har jeg prøvet. Det hjalp ikke noget.

Når XP går død skriver den at der er sket en fejl i ndis.sys + øverst
skriver den : ( IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ). Fejlmeldelsen betyder :
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/w2kmsgs/607
7.asp

IRQL_NOT_EQUAL_OR