4 uger gammel baby, der rømmer sig.
Fra : Jan mose

Dato : 12-01-02 17:50

Vi har en datter på godt og vel 4 uger, flere gange om dagen ligger hun og
rømmer sig, som om hun har en tusse i halsen. Vi kan ikke rigtig finde ud af
om der er noget som irriterer hende eller om det er fordi hun måske har lidt
mavekneb og derfor ligger og presser og anstrenger sig på den måde. Er der
nogen som har erfaring med det??????
Derudover sover og spiser hun normalt og hun har heller ikke feber.

Fra : Anette Høirup

Dato : 14-01-02 20:50

Kære Jan Mose
Små børn har ofte mange sjove lyde. Rømmen kan være en af dem. Mange små
børn har fået øgenavne efter de sjove lyde de kan frembringe, f. eks.
Knirke.
Jeg vil dog mene, at I skal rådføre jer med lægen, hvis I er bekymrede.
Bekymrede forældre har et barn ikke brug for, fordi bekymring kan afspejle
angst, som barnet kan mærke. Hellere spørge hos lægen én gang for meget end
én gang for lidt.
Nyd jeres datter.
Venlig hilsen
Anette Høirup

Fra : Susan Bjerregaard Ni~

Dato : 14-01-02 20:53

Hej Jan

Min datter sagde en tilsvarende knurrende lyd, da hun var 2-3 mdr, men på
hendes udtryk opfattede jeg det, som om hun bare syntes, at det var sjovt.
Det var bare et forsøg på at afprøve stemmens muligheder, og efter en måneds
tid holdt hun op igen.

Hvis hun også snorker meget i søvne, kan det være hun er lidt forsnævret i
svælget, eller at hun har polypper, men det er nok lidt usandsynligt, når
hun er så lille. Ellers har jeg ikke rigtig nogle ideer til en forklaring.

Rømmende hilsen

Susan