Samba
Fra : Anders Nørgaard

Dato : 12-01-02 15:34

Hej alle jeg læste om netbios alias på:

http://sunsite.dk/samba/oreilly/using_samba/ch04_07.html

Syntes det lød smart, og ville da lige prøve det. Hvis der er nogen der
skulle være i tvivl om hvad dette er, så betyder det kort fortalt at man kan
tilføje flere virtuelle samba servere fra 1 maskine. Et firma kunne f.eks.
ønske at hoved serveren havde flere netbios navne til hver afdeling (salg,
marketing) osv..

Hvis man tilføjer et ekstra netbios navn i smb.conf, skal følge linie
tilføjes.

netbios aliases = skole

herpå fremkommer navnet på netværket. For at tilføje shares til skole, skal
man oprette en ny configurations fil, ved at tilføje følgende linie

include = /etc/samba/smb.conf.%L

..%L skulle tilknytte en configurations fil til netbios navnet, således at
man kan opsætte sin share/opsætninger for skole i

smb.conf.skole

Problemet for mig er at det ikke virker, jeg kan ikke få samba til læse (
smb.conf.skole ) så jeg kan ikke få nogle shares tilføjet.

håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig

PS: Har desuden prøvet at tjekke smb.conf med testparm, og den brokkede sig
over min (include = /etc/samba/smb.conf..%L)