Sendmail "hænger" v. boot
Fra : Rene B. Andersen

Dato : 12-01-02 15:21

Da jeg bootede min rødhætte idag oplevede jeg at den hang i et par minutter
ved 'sendmail'-servicen. Herefter fortsatte den u/p og hverken i boot- eller
kernel-loggen er der nogen indikation af et problem.

Som baggrund skal nævnes at jeg for et par dage siden satte et netkort i
boksen og i den anledning "kom til" at pille let vel rigeligt ved
hosts-indstillingerne, men jeg troede egentligt at der var styr over tingene
da jeg lukkede ned. Jeg er lidt på bar bund med sendmail som jeg aldrig har
pillet ved, men jeg formoder den har stået og ventet på et timeout fra et
dns-lookup eller lignende.

Har nogen en ide om hvad sendmail står og venter på og hvordan problemet
afhjælpes?

RbA

Generated by Signify v1.07. For this and more, visit http://www.debian.org/

Fra : Søren L.

Dato : 14-01-02 11:23

> [...]
eller
> kernel-loggen er der nogen indikation af et problem.

Kan den køre reverse lookup på dens IP nummer? "nslookup [IP nummer]. Ellers
skal du indsætte den i hosts filen

Hilsen Søren

Fra : Rene B. Andersen

Dato : 17-01-02 21:41

"Søren L." wrote:

> minutter ved 'sendmail'-servicen.
>
> Kan den køre reverse lookup på dens IP nummer? "nslookup [IP nummer]. Ellers
> skal du indsætte den i hosts filen

Hej Søren,

Jeg er ikke fast på et netværk og har derfor for så vidt ikke et IP-nummer. I
/etc/hosts er 127.0.0.1 defineret som localhost og loopback, mens et par andre
alias' er defineret til 192.168.0.1.

Da jeg er offline giver nslookup en 'no respons from serve'. I resolv.conf er
'search localhost' specificeret sammen med IP-numrene på min udbyders DNS, jeg
ved ikke om det er relevant...

RbA

If you were plowing a field, which would you rather use? Two strong oxen
or 1024 chickens? -- Seymour Cray (1925-1996), father of supercomputing