Tiscali USB forb.
Fra : Anders Bystrup

Dato : 12-01-02 13:41

Hej.
Jeg overvejer kraftigt efter de seneste Stofa prisstigninger at skifte til
adsl.
Tiscali har en billig forbindelse via Eicon usb modem - men hvordan virker
det i praksis?
Skal man logge på, skal der installeres noget opkaldssoftware udover
driverne til modemet?

Anders

Fra : Pipeline

Dato : 12-01-02 15:56

Jeg har haft USB-modemet (256/128) i ca. 14 dage nu, og det virker perfekt.
Eneste problem var, at der var 14 dages leveringstid på modemet (efter at
ADSL-stikket var monteret), og så sendte de modemet til en forkert adresse
så jeg måtte vente yderligere 14 dage *hulk*.
Du kalder op på samme måde som med Analog/ISDN. Der skal ikke installeres
yderligere software end driverne, som også konfigurerer dine
forbindelsesindstillinger.
Eneste minus er at der ikke følger email og hjemmeside med. Det fandt jeg
dog først ud af da jeg havde fået linjen op at køre. Det skal du selv
oprette med et Tiscali Net abbonnement (10 email-adr. + 10MB
hjemmesideplads) som dog er gratis så længe du kalder op med ADSL-linien.
(Det kunne de nu godt havde skrevet i deres papirer, så man slap for at
sidde og vente i 40 harmdirrende minutter på at komme igennem til deres
support)!

Men indtil videre kan jeg kun anbefale Tiscali.
--
Hilsen/Regards
Pipeline

....there are flies on the windscreen...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-01-02 18:13

Hej Pipeline, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Det skal du selv oprette med et Tiscali Net abbonnement (10
> email-adr. + 10MB hjemmesideplads) som dog er gratis så længe du

Det med mailadresserne og hjemmesiden skulle nyoprettede ADSL-
abonnementer fra fornylig få automatisk direkte via deres ADSL-
abonnement.

Hele problemet bunder, så vidt jeg har kunnet stykke sammen, i, at
det i starten udelukkende var en ren ADSL-opkobling, man købte.

Hvis man ikke i forvejen havde et læs mailadresser (og evt.
hjemmeside), kunne man så som "nødløsning" - eller hvad man nu kan
kalde det - tegne deres Free-/1049-/Tiscali Net-konto.

Så blev der lavet om på hjemmesiderne (Tiscalis egne, forstås), hvor
deres signupside under en hat uanset opkobling fortalte om bl.a.
mailadresser og hjemmesideplads. Men de, der skrev den smarte nye
side, vidste ikke specielt meget om, hvad der egl. fulgte med hvad,
hvorfor metoden med ovenstående "nødløsning" blev mere eller mindre
officiel.
At de, der så skriver papirerne, ikke har fået det med, er der ikke
noget underligt i, da det er et administrativt anliggende.

World Online/Tiscalis tekniske stab har - med god grund og har længe
haft - et fornemt ry. Deres administrative stab har ... et ry

--
Hygge fra Århus - Rudi
Kan du ikke finde rundt på Tiscalis sider?

Fra : Mus

Dato : 14-01-02 00:00

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAMredakula.net> wrote in message
> [...]
> adsl.
> Tiscali har en billig forbindelse via Eicon usb modem - men hvordan virker

Via USB og som et moden, men du kan ikke tilslutte et WebCan, da modemet
tager næsten alle resourser fra USB porten.