Hvilken database er bedst og hvilken en br~
Fra : StartLinket.dk

Dato : 12-01-02 13:41

Hvilken slags database er bedst til hvis den skal være sikker og kunne klare
en masse medlemmer og indhold?
Og er der nogen der ved hvilken database at f.eks. Jubii.dk, 1klik.dk og
Yahoo.dk bruger?

Er access godt og hvordan fungerer det?

--
M.v.h Morten Jørgensen
Bannerbytte, topliste & portal:

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-02 21:36

StartLinket.dk wrote in dk.edb.database

> Hvilken slags database er bedst til hvis den skal være sikker og
> kunne klare en masse medlemmer og indhold?
> [...]

Access er ikke den ideele løsning til sider med mange besøgende. Det er
stærkt begrænset i antallet af instruktioner du kan køre af gangen. Jeg
vil anbefale dig at kigge på MS SQL Server eller MySQL. Begge databaser
klarer snildt utallige forbindelser.
Access er også langsom når der arbejdes med meget store databaser.
Personligt har jeg for ca 1 uges tid siden opgraderet fra Access 2000
til MS SQL server 7 uden de store problemer. De har mindsket
fejlprocenten til ingenting, hvorimod Access ofte havde problemer når
der var mange brugere på siden.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : StartLinket.dk

Dato : 12-01-02 20:40

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> [...]
> til MS SQL server 7 uden de store problemer. De har mindsket
> fejlprocenten til ingenting, hvorimod Access ofte havde problemer når

Jeg bruger dog MySQL selv på min portal.
Men er den brugbar og til store sider?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-01-02 23:10

"StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Jeg bruger dog MySQL selv på min portal.
> Men er den brugbar og til store sider?

MySQL er udmærket valg til web sites
Efterhånden som ny releases kommer på gaden så er mange af de features den
er bleven skældt ud for at mangle
Jeg selv - Jeg sværger til MSSQL - af forsk årsager

mvh/Peter Lykkegaard