Hakke Hakke Hakke!
Fra : Bent

Dato : 12-01-02 12:30

Det kører i små hak for mig i øjeblikket. XP Pro DK med lille lokalnet på 2
maskiner. Den ene Win 98. Der er to netkort i XP maskinen til Stofanet og
til netværk. Kører TCP/IP, klienprogram til Microsoft-netværk, fil og
udskriftsdeling og Qos-pakkeplanlægning. Kan fint anvende netværket, men der
er et eller andet der stjæler ressourcer så musen kun flyttes i små hak
eller slet ikke reagerer og programmer åbner langsomt. I systemressourcer
anvendes der kun 1-2 % af CPU, men nederst i listen over aktive
systemprocesser ses en ressource der hedder aktiv systemproces (SYSTEM), der
anvender 99 af CPU. Det fylder 20 kb.
Har fornylig installeret OUTLOOK for at kunne synce med en Casio PDA. Kan
det være Outlook der vil se om den er på eller hvad?
Jeg har prøvet at rulle tilbage i systemgendannelse, men det ser ikke ud til
at løse problemet.

Nogen ideer?

På forhånd tak

Bent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 12:36

"Bent" <blts@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Kan fint anvende netværket,

Hvad har det så at gøre med dk.edb.netvaerk?

>men der
> er et eller andet der stjæler ressourcer så musen kun flyttes i små hak

Trådløs mus? Ryk modtageren tættere på musen.

> eller slet ikke reagerer og programmer åbner langsomt.

Det kan være hardware fejl? Har du tjekket om der dine hardware delere IRQ
adresser?

> [...]
> anvendes der kun 1-2 % af CPU, men nederst i listen over aktive
> systemprocesser ses en ressource der hedder aktiv systemproces (SYSTEM),

Aktiv system proces,, er det der er ledigt. Så det passer fint.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-01-02 16:05

On Sat, 12 Jan 2002 12:29:37 +0100, "Bent"
<blts@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det kører i små hak for mig i øjeblikket.

Prøv en gruppe om Windows. Det har ikke noget med netværk at
gøre.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bent

Dato : 12-01-02 19:57

> Prøv en gruppe om Windows. Det har ikke noget med netværk at
> gøre.
Jeg takker for svarene. Grunden til at jeg spurgte her var fordi jeg troede
der måske kunne være et problem med at der blev kørt et baggrundsprogram i
netværket, der forstyrrede og fordi jeg regnede med at der her var en del
der vidste noget om PDA og Active sync.

Mvh.

Bent