Nyt SCSI-kort til gammel scanner
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-01-02 08:31

Jeg har en HP DeskJet 4c med en Symbios Logic 53C400A (HP Version)
SCSI Adapter til min HP ScanJet 4c. Kortet sidder i et ISA-slot (jeg
har ledige PCI-slots). I Windows-nyhedsgruppen har jeg ladet mig
fortælle, at i forbindelse med Windows XP kan jeg bare købe et nyt
SCSI-kort, som vil være kompatibel med Windows XP.

Jeg har kigget på billige SCSI-kort i www.edbpriser, men er nu
forvirret, for dem der fåes er enten SCSI-2 eller SCSI-3, mens mit
gamle sikkert er SCSI-1 (hvis der er noget der hedder sådan).

Kan jeg bare købe et SCSI-2 eller 3? Skal jeg også have nyt kabel?
Vil skidtet virke under XP?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-01-02 12:27

"Kurt Hansen" skrev...
> [...]
> fortælle, at i forbindelse med Windows XP kan jeg bare købe et nyt
> SCSI-kort, som vil være kompatibel med Windows XP.

Du kan nok sagtens finde et billigt scsi-kort, der er
kompatibelt med XP. Du skal bare også bruge en XP driver
til din scanner, og det bliver nok mere vanskeligt...
Overvej måske om ikke det vil være smartere med
en ny scanner til f.eks. usb, hvis din pc understøtter det.

> Jeg har kigget på billige SCSI-kort i www.edbpriser, men er nu
> forvirret, for dem der fåes er enten SCSI-2 eller SCSI-3, mens mit
> gamle sikkert er SCSI-1 (hvis der er noget der hedder sådan).

scsi er bagud-kompatibelt, men der er efterhånden en del
forskellige stik. Med lidt research kan du nok finde eet der
bruger samme stik som dit gamle scsi-kort. Og ellers må
du også ha' et nyt kabel. Hvis du finder et kort hvor kablet
følger med, er dette som regel forbasket kort...
Et hæderligt scsi-kort med en anstændig længde kabel
koster vel ca 1000 kr. Du kan efterhånden få ret meget
scanner for de penge...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply