Spørgsmål angående 7 volt tricket
Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 12-01-02 08:37

Jeg har en PII-350 MHz på et ASUS P2B-F motherboard i et AOPEN midi-kabinet.
Jeg bruger et Banshee grafikkort, så det er ikke det vilde udstyr..

Tror I det er tilrådeligt at bruge 7-volt tricket på både PSU-blæseren og
den blæser som sidder på processoren? Eller er det mere tilrådeligt at købe
en blæser som larmer mindre til processoren (f.eks. en Papst-blæser 12-dB?

Mvh Christoffer

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-01-02 08:48

Christoffer Gæmelke" <stoffer@obel.auc.dk> skrev

> [...]
købe
> en blæser som larmer mindre til processoren (f.eks. en Papst-blæser

Jeg har selv udført 7-volts tricket på mit Aopen kabinet, og det gjorde
mig kun til en lykkeligere mand.

Om du også kan gøre det med processorblæseren ved jeg ikke, men prøv
først at se, hvor meget du får ud af at operere PSU-blæseren, og vurder
om det overhovedet er nødvendigt

mvh
Peter

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-01-02 15:08

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv udført 7-volts tricket på mit Aopen kabinet, og det gjorde
> mig kun til en lykkeligere mand.

Jeg forstår at det er noget med at blæseren larmer (og køler) mindre når den
kun får 7 V i stedet for 12 V - men hvordan gør man det ?

Claus

Fra : 120101651883

Dato : 15-01-02 23:38

Søg i Goegle og skriv 7 volt !!
Hilsen John

Fra : Birdel

Dato : 16-01-02 15:25

Single 7/12 volt switch

guide på www.casemodding.dk!

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 18-01-02 08:16

Jeg har fundet en tegning på følgende side:
http://hjem.get2net.dk/villy/7v_trick

Den er udemærket, jeg fandt linket i et tidligere indlæg

Mvh Christoffer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-01-02 13:51

> [...]

> Tror I det er tilrådeligt at bruge 7-volt tricket på både
> PSU-blæseren og den blæser som sidder på processoren?

Som Chuke foreslog: Start med PSU'en og se om ikke det er nok. Er det
ikke det, kan du trygt fortsætte med CPU køleren.

Jeg tror næppe det har nogen indflydelse på stabiliteten af din CPU,
og skulle det alligevel gøre en forskel, så vil du højst opleve
ustabilitet og ikke forårsage varig skade på dit system. Altså ingen
konsekvenser der betyder at du ikke kan gå tilbage til 12V på din CPU
blæser hvis det ikke virker.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 13-01-02 22:00

Jeg har nu lavet 7 volt tricket på min PSU og på CPU-blæseren samt ophængt
harddisken i elastikker. Det har hjulpet meget. I mit tilfælde var det især
harddisken som larmede. Der er nu kun en susen fra PSU og CPU kølerne, så
jeg prøver nok på et tidspunkt at køre med 5 vot på PSU-blæseren og så evt.
købe en ny blæser til cpu'en, som ikke larmer.

Jeg var dog bange for at et eller andet var røget undervejs da jeg ændrede
cpu-blæseren. Jeg kunne ikke starte op. Så satte jeg mig ind i stuen i en
time. Kom tilbage, og det virkede stadig ikke... Så tog jeg en ram-blok ud
og satte den i igen, hvorefter den kører upåklageligt

Kan det passe at der ikke er en temperaturmåler på cpu'en? I MBM 5 viser den
mb temp på 22 grader, og så en temperatur på -48 grader for to andre
sensorer... Kan det passe? Så god tror jeg alligevel ikke min blæser er

Mvh Christoffer