Lydkort
Fra : Brian Pedersen

Dato : 11-01-02 22:43

Hej gruppe.

Jeg har et SB 16 ISA lydkort i min computer, og har fået tilbudt et SB AWE
32 (for 100 kr) hvilket af disse to lydkort er det bedste.

Jeg har en anden computer som skal have et af disse to lydkort isat, begge
computer har 1 ISA port og jeg vil gerne bruge denne port til lydkortet
således jeg ikke optager mine PCI porte til lydkortet. Jeg er udemærket
tilfreds med den lyd jeg får af mit SB 16 lydkort, så jeg er ikke ude efter
et kanont godt lydkort kun et ekstra lydkort til min anden computer, dog vil
jeg har det bedste i min egen computer.
Men er den meget stor forskel på et ISA og et PCI lydkort eller skal man
bruge det til meget for at det kan mærkes, jeg vil senere købe et DVD drev
til min computer har det en betydning.

Håber der en en som kan råde mig.

Mvh Brian

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-01-02 10:59

AWE 32 kortet er det bedste, det har ingen betydning med om det er ISA eller
PCI dog er mange af de nye PCI lydkort som for eks. SB Live noget bedre, men
det er de færeste som har brug for mere lydkort en dem du har..

Fra : Brian Pedersen

Dato : 12-01-02 14:50

Mange tak for svaret, du har hjulpet mig meget.

Takker igen.
Brian

Fra : Brian Pedersen

Dato : 12-01-02 15:05

Vil det så sige at hvis man har et Creativ AWE64 16-bit lydkort (SB16
kompatibel) er det bederoe end et AWE32 lydkort.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 12-01-02 15:08

Brian Pedersen wrote:

> Vil det så sige at hvis man har et Creativ AWE64 16-bit lydkort
> (SB16 kompatibel) er det bederoe end et AWE32 lydkort.
<snip>

Ja, det er det.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 12-01-02 14:58

-=Madsen=- wrote:

> [...]
> er ISA eller PCI dog er mange af de nye PCI lydkort som for
> eks. SB Live noget bedre, men det er de færeste som har brug

Det passer desværre kun næsten, et ISA-kort (uanset type og
formål) kan sløve maskinen ganske meget.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Wizeguy

Dato : 12-01-02 15:39

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message

> <snip>
>
> Det passer desværre kun næsten, et ISA-kort (uanset type og
> formål) kan sløve maskinen ganske meget.

....ligesom de heller ikke kan dele ressourcer.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 13-01-02 21:46

Thomas & Wizeguy...

Der jeg ikke klar over, men man lære jo hvor dag

Hvorfor kan et ISA kort sløve maskinen ganske meget ? (helt sikkert rigtigt
men undre mig over hvordan og hvorfor)