lyd men ikke fra divx film ??
Fra : testpersonen

Dato : 11-01-02 21:51

Hejsa Ng...

Jeg har lige skiftet mit lydkort til et terratec sixpak 5.1+ og det virker
fortrindeligt med DVD da jeg bruger den optiske udgang :) Og alm mp3'r
virker også fint.. Samt Mpeg video klip er der også lyd på...
MEN !!!
Når jeg afspiller film som er pakket med DIVX så er der INGEN lyd ??? Jeg
fatter minus.. Det virkede fint med mit gamle lydkort !
jeg har endnu ikke prøvet og sætte det gamle audiokabel på igen men hvorfor
faen virker det ikke med divx film ???

Denne post er sendt i hardware og system.ms-windows !

Testpersonen

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 21:55

On Fri, 11 Jan 2002 21:50:33 +0100, "testpersonen"
<testpersonen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>fatter minus.. Det virkede fint med mit gamle lydkort !
>jeg har endnu ikke prøvet og sætte det gamle audiokabel på igen men hvorfor

Nogle DivX film har ikke lyd på hvis ikke du har det rigitge codec
installeret. Du kan hente den nyeste DivX codec fra www.divx.com

Mvh Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-01-02 22:00

On Fri, 11 Jan 2002 21:55:27 +0100, Madsen <madsen@dontmailme.dk>
wrote:

>Nogle DivX film har ikke lyd på hvis ikke du har det rigitge codec
>installeret. Du kan hente den nyeste DivX codec fra www.divx.com

Indstaller 3.11 først og derefter 4.xx, så skulle du være dækket ind.

--

Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-01-02 12:30

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Indstaller 3.11 først og derefter 4.xx, så skulle du være dækket ind.

Nu har jeg øffet rundt på linket og kan ikke finde noget om 3.11.
Yderlig hjælp udbedes.

mvh
Henning

Fra : nul@putte.dk

Dato : 12-01-02 12:58

heyy prøv at kigge her
http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html

hilsen nul@putte

Fra : Jones

Dato : 12-01-02 13:06

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg øffet rundt på linket og kan ikke finde noget om 3.11.
> Yderlig hjælp udbedes.

3.11
http://www.divxmovies.com/codec/

Jeg troede egentligt, at det var nok med installation af blot 4.12, men
det er det åbenbart ikke.

MVH Jones

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-01-02 13:12

On Sat, 12 Jan 2002 13:06:00 +0100, "Jones" <jones1024@hotmail.com>
wrote:

>3.11
>http://www.divxmovies.com/codec/
>
>Jeg troede egentligt, at det var nok med installation af blot 4.12, men
>det er det åbenbart ikke.

Tjo, i teorien burde 4.xx være bagudkompatibel, men det er bare ikke
altid tilfældet. Jeg plejer at hente DivX codecs fra DivX-Digest:
<http://www.divx-digest.com/>

Fra : René Jensen

Dato : 13-01-02 21:23

Jones wrote:
> Jeg troede egentligt, at det var nok med installation af blot 4.12, men
> det er det åbenbart ikke.

Det er det også ... men i nogle tilfælde, hvor DivX videoklippet er
encodet med det gamle DivX alpha 3.11 codec, kan det nye DivX 4.x codec
have problemer med at decode filmene. Dette kan resultere i enten større
eller mindre artifacts eller problemer med lydsynkroniseringen. Så
derfor hvis man har DivX alpha 3.11 codec'et installeret før man
installere DivX 4.x codec'et, så kan du vælge at bruge alpha 3.11
codec'et til at afspille de videoklip, som er encodet med alpha codec'et
i stedetfor at DivX 4.x codec'et.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Heine Laursen

Dato : 11-01-02 23:27

Madsen <madsen@dontmailme.dk> wrote in

> Nogle DivX film har ikke lyd på hvis ikke du har det rigitge codec
> installeret. Du kan hente den nyeste DivX codec fra www.divx.com

Du kan hente nimo pakken. Så er du ihverfald godt dækket ind. Der der
næsten alle Codecs til afspilning af video filer.

http://users.chartertn.net/bpearson/Nimo433.exe Ca 4.63 Mb

Mvh
Heine Laursen

Fra : Wizeguy

Dato : 11-01-02 23:32

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> fatter minus.. Det virkede fint med mit gamle lydkort !
> jeg har endnu ikke prøvet og sætte det gamle audiokabel på igen men

Jeg havde et lignende problem med mit Game Theater XP lydkort (som har samme
CS4630 processor), og det hjalp da jeg slog "mp3 decoding" fra i
kontrolpanelet.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen