Livet før og efter........
Fra : Kate

Dato : 11-01-02 21:33

.....Atlantis. Eller som han hedder i dagligdagen, Lante.

Han er helt faldet til og nu viser han jo sin personlighed fordi han
ikke er bange for de to gamle. Faktisk er han lidt af en bølle og
plager nogle gange min stakkels Johan. Johan tager jo altså ikke
rigtigt til genmæle og Lante fører sig frem.
Men han får mig altså også til at grine, så fjollet han er. f.eks. har
han fundet ud af at en tallerken bruges til noget spiseligt, så uanset
hvordan jeg bærer på en tallerken så hoper han rundt om mig og miawer
og står nærmest på bagbenene, for det må jo bestemt være noget han skal
ha'. Johan er jo noget af en snakker, men Lante snakker både længere og
højere for han skal ha' det sidste ord. Johan har lidt svært ved at
tage at han ikke kan få det sidste ord mere for Lante gi'r sig ikke,
uanset hvor meget Johan siger så svarer Lante. Tihi.
Jeg tror jeg har nævnt det før men Lante er altså en værre pilfinger,
noget jeg også skal vænne mig til. Intet er ham helligt, alt kan han
rende med, ja altså ikke hvis jeg gi'r ham det, ting skal være
"stjålet"
Jeg bor i et meget gammelt hus, med et ligeså gammelt køkken. Over
skabene er sådan nogle gammeldags nogle, som går helt op til loftet og
så er der sådan nogle små hylder hvor man har haft sådan nogle
glasholdere til f.eks. sukker og mel. Glasholderne har ikke forefundets
i min tid, så der er bare indhakkene. Disse indhak er der 6 af og med
tiden har jeg fyldt ting i dem. To af hakkene har jeg brugt til Johan
og Sofies madskåle når de havde spist. Det har ikke været noget problem
før Lante flyttede ind. Han fandt hurtigt ud af at fiske maden ud,
noget som de to store ikke har overvejet. Hvis jeg ikke husker at
fjerne målebægrene hvis der er mad i, så er de væltede næste gang jeg
kommer i køkkenet. Maden som så ligger spredt over hele gulvet er
totalt uspiseligt, det er nu alle enige om. Bare jeg fejer det op i
skålene så kan det godt spises, fjollede kræ
Jow, Lante er begyndt at sove hos mig. Først kom han bare ind og sagde
godnat og godmorgen, men nu sover han faktisk hos mig hele natten. Da
han jo er smart nok at lægge sig modsat af Sofie kan de godt sove der
begge to. Problemet er bare at hvis jeg , som i nat, vågner for at
skulle på wc så er det start skuddet for en større kæletur og så er det
altså vældigt svært at sove. Lante skal jo ikke bare føles, han skal
være hele min verden, så man har ham hurtigt helt inde i munden hvis
man ikke holder den lukket. Når han skal ligge hos mig mener han også
at han da bare kan ligge på min hals, så kan man ligge der og prøve at
få vejret.
Jo, jeg har så sandeligt fået en livlig mis i huset, men hvor er han
dog skøn.

Kate

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 11-01-02 22:02

hvor er det en dejlig historie. Jeg kunne helt leve mig ind i dine
oplevelser med Lante. Det minder sådan om mine oplevelser med at have fået
Keshna ind i huset efter kun at have haft Lille Mis som er den mest stille
og rolige kat jeg nogen sinde har oplevet. Keshna er dog begyndt at lære ham
at lave narrestreger, pas på Lante ikke også gør det med Johan og Sofie *s*

Camilla Christiansen

Fra : Kate

Dato : 12-01-02 16:27

"Camilla Christiansen" <camilla@snabe.dk> wrote in

> og rolige kat jeg nogen sinde har oplevet. Keshna er dog begyndt
> at lære ham at lave narrestreger, pas på Lante ikke også gør det
> med Johan og Sofie *s*

Jamen på en måde håber jeg at det smitter af, i hvertfald på Johan for
han har faktisk behov for sjov og pjat. Sofie virker nu som om hun
overvejer. Til formiddag mens jeg spiste morgenmad satte hun sig på lur
ved sofaen efter Lante, noget jeg aldrig har set hende gøre hverken ved
Johan eller Oliwer, så noget sker der med dem Desværre kom Lante
ikke hurtigt nok og da han endeligt gjorde, havde hun rettet sin
opmærksomhed mod mig og så var han bare luft
Jeg kan da godt mærke at jeg har glemt meget af hvordan det er at ha'
unge katte, man følger jo bare dem man har og tænker ikke over de
gradvise ændringer. Som jeg sagde i går til mine kolleger det bli'r nok
en stor omvæltning når jeg engang, forhåbentlig om mange år, skal ha'
afløsere for Johan og Sofie for så vil Lante jo formentlig være en
voksen kat, eller så voksen som em somali nu bliver, fnis, og så vil to
killinger jo nok være påkrævet.
Hmmmm, mens jeg havde Oliwer sagde jeg at jeg ikke skulle ha' tre katte
igen, to måtte være nok. Man har da vidst et standpunkt til man ta'r et
nyt, tihi.

Kate

Fra : Trine Alsing

Dato : 12-01-02 08:39

Tusind tak for herlig morgenlæsning...

Han lyder til at være faldet godt ind *gg*

Hilsen
Trine

Fra : A. Knudsen

Dato : 12-01-02 13:04

Hej Kate !

Du har sandelig fået et ordentlig " mandfolk " i huset...*G*

Fjern x'erne fra min emailadresse ved svar.

http://www.anya.esenet.dk

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.