Billigt tastatur
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-01-02 21:05

Hej,

Skulle der være nogle problemer med tastaturet på:
http://www.qtronix.com.tw/Products/IndexN.asp?field=9&pro_id=76&P_id=29

Findes der evt. andet i den prisklasse (100-200) kr., som man bør overveje,
når man bare skal bruge et tastatur, hvor tasterne er lette at trykke ned,
og som ikke har 117 genvejsknapper, men blot ikke fylder for meget på
skrivebordet?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Morten Johansen

Dato : 12-01-02 00:04

Rasmus Nielsen wrote:

> [...]
> når man bare skal bruge et tastatur, hvor tasterne er lette at trykke ned,
> og som ikke har 117 genvejsknapper, men blot ikke fylder for meget på

Jeg kender ikke det omtalte tastatur, men i den prisklasse mener jeg noget af
det bedste er et Keytronic KT2001C ErgoForce, som du kan se på edbpriser.dk.
Det koster lige knap 200 kr.

Hilsen Morten

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 12-01-02 00:23

"Morten Johansen" <mbj99@civil.auc.dk> wrote in message

> [...]
af
> det bedste er et Keytronic KT2001C ErgoForce, som du kan se på

Vores Netto har længe haft et par stykker i overskud liggende til 50 kr. -
måske kan du være heldig...?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-01-02 11:21

> Vores Netto har længe haft et par stykker i overskud liggende til 50 kr. -
> måske kan du være heldig...?

Er du sikker på det er den model? Hvor ligger din Netto henne?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 12-01-02 00:23

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev:

> [...]
> når man bare skal bruge et tastatur, hvor tasterne er lette at trykke ned,
> og som ikke har 117 genvejsknapper, men blot ikke fylder for meget på

Du bør kraftigt overveje et Keytronic Ergo 2001C til ca. 200,-.
Bedre tastatur findes simpelthen ikke, tasterne går perfekt, det
støjer ikke og er ikke fyldt med overflødig gemik/gejl.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 12-01-02 13:45

D. Fri, 11 Jan 2002 21:04:41 +0100 syntes "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> at dk.edb.hardware skulle vide at
<3c3f4520$0$62864$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

> [...]
>når man bare skal bruge et tastatur, hvor tasterne er lette at trykke ned,
>og som ikke har 117 genvejsknapper, men blot ikke fylder for meget på

Nu har jeg ikke haft lejlighed til at kigge på linket, men lige over den
prisklasse du nævner, kan jeg anbefale et Keytronoc Ergoforce - det koster
vist omk. 250 kr, men det er rigtig godt. Det kan hvad et almindeligt
tastatur kan - og ikke mere - og det fylder hvad et almindeligt tastatur
gør. Til gengæld synes jeg at "trykket" i tasterne er utrolig behageligt.
De er ret lette at trykke ned - og forbliver ved med at være det - og det
giver et dejligt "klik", så man ikke er i tvivl om man har ramt ordentligt.

De forskellige taster skal heller ikke trykkes lige meget ned. 'A', som man
trykker på med lillefingeren skal ikke have lige så meget tryk som 'G',
hvor man bruger pegefingeren. Endelig er der en speciel mellemrumstast, der
aflader én for statisk elektricitet hvér gang man trykker på den. Jeg har
nu ikke selv bemærket nogen forskel ved den funktion, men det er da en
spøjs ting

Tastaturet bliver ofte solgt sammen med nye computere, hvor producenten
bare har sat deres eget navn på mærkaten. Det er et godt tastatur til en
god pris. Jeg har prøvet mange tastturer, og ville gerne have et trådløst,
men jeg har ikke kunnet finde et trådløst der var bare tilnærmelsesvist
lige så godt at trykke på som dette.

Sidst jeg tjekkede fandtes det kun som PS/2, og ikke USB - prøv at se på
www.keytronic.com om de har lavet en USB-version, hvis det er dette du har
brug for.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 07-04-02 00:39

Kan anbefale
http://www.qtronix.com.tw/Products-files/Keyboard-files/Scorpius-KI%20Plus.h
tm

Har selv sådan et, købt i obs til 100 kr.

This message has been
scanned for virus by
Norton Antivirus 2002