/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Vibrationer fra NoiseControl Silverado
Fra : Hansen


Dato : 11-01-02 20:00

Hej

Jeg har en Silverado, som er begyndt at vibrere. Jag kan mærke det i mit
skrivebord, selvom kabinettet står på gulvtæppe. Er der nogle, som har været
ude for samme problem, og som har en løsning til det?

Mvh

--

Hansen

To reply, remove NOSPAM in email.



 
 
Prost (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Prost


Dato : 11-01-02 20:15

> Hej
>
> Jeg har en Silverado, som er begyndt at vibrere. Jag kan mærke det i mit
> skrivebord, selvom kabinettet står på gulvtæppe. Er der nogle, som har
været
> ude for samme problem, og som har en løsning til det?
>
> Mvh

Har ikke selv Silverradoen, men har hørt om problemet før, prøv at presse
blæserne lidt
sammen, ganske blidt det har hjulpet en anden..

/Rune

> Hansen
>
> To reply, remove NOSPAM in email.
>
>



Martin Bangsø (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bangsø


Dato : 11-01-02 21:08

On Fri, 11 Jan 2002 20:00:00 +0100, Hansen wrote:

> Jeg har en Silverado, som er begyndt at vibrere. Jag kan mærke det i mit
> skrivebord, selvom kabinettet står på gulvtæppe. Er der nogle, som har været
> ude for samme problem, og som har en løsning til det?

Min to uger gamle Silverado gør det samme, dog mest udtalt ved 10V og
12V, men jeg kan også mærke det når den, som nu, kører ved 6V.

Jeg har monteret de vibrationsdæmpende små firkanter der følger med.
Jeg har prøvet at presse de to blæsere sammen og holde dem sammen mens
de kører - ingen forskel. Det er en meget irriterende form for "støj"
idet den på en eller anden måde "blander" sig med støjen fra resten af
systemet resulterende i en ustadig brummen. Måske man skulle prøve
uden de små kork/gummi-fiduser?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Hansen (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 11-01-02 22:47

> Jeg har monteret de vibrationsdæmpende små firkanter der følger med.
> Jeg har prøvet at presse de to blæsere sammen og holde dem sammen mens
> de kører - ingen forskel. Det er en meget irriterende form for "støj"
> idet den på en eller anden måde "blander" sig med støjen fra resten af
> systemet resulterende i en ustadig brummen. Måske man skulle prøve
> uden de små kork/gummi-fiduser?

Jeg kører pt. uden kork/gummi stykkerne, så det vil højst sandsynligt ikke
hjælpe, at fjerne dem. Og udfra hvad du skriver, hjælper det åbenbart heller
ikke at benytte dem.

Jeg har prøvet at presse blæserene sammen med hånden, men det hjalp heller
ikke.

Kan det virkelig være sandt, at Silveradoen skal vibrere, når den ellers er
så stille?
Det er MEGET irriterende...

--

Hansen

To reply, remove NOSPAM in email.



Jesper Ryskin (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Ryskin


Dato : 14-01-02 10:20

Hej "Hansen".

At det ikke har hjulpet for en anden at benytte dem betyder ikke, at det
ikke vil hjælpe for dig.

Kork/Gummi-stykkerne koster noget, og de bliver ikke sendt med blot for at
Silverado skal koste flere penge at producere ;)

De bliver sendt med, fordi Noise Control efter kort tid bemærkede problemer
i visse sammenhænge med Silverado og vibrations-støj (hvor den mere eller
mindre går i "selvsving" - sådan rent mekanisk).

Stykkerne afstiver CPU-soklen, og forhindrer derfor en hel del af disse
vibrationer.

Jeg ville derfor prøve at benytte dem...

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.



Martin Bangsø (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bangsø


Dato : 14-01-02 18:17

On Mon, 14 Jan 2002 10:19:43 +0100, Jesper Ryskin wrote:

> Kork/Gummi-stykkerne koster noget, og de bliver ikke sendt med blot for at

Jaja, så koster de vist heller ikke mere ;)

> De bliver sendt med, fordi Noise Control efter kort tid bemærkede problemer
> i visse sammenhænge med Silverado og vibrations-støj (hvor den mere eller
> mindre går i "selvsving" - sådan rent mekanisk).

Ja, det må man sige! Jeg er meget utilfreds med min Silverado, den
lever slet ikke op til forventningerne, og de vibrationer er ved at
drive mig til vanvid.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Rasmus A. Nielsen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen


Dato : 14-01-02 22:50


"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> skrev:

> Ja, det må man sige! Jeg er meget utilfreds med min Silverado, den
> lever slet ikke op til forventningerne, og de vibrationer er ved at
> drive mig til vanvid.

Blæserne er ude af balance - bed Jesper om et
par nye blæsere.


--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg


Jesper Ryskin (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Ryskin


Dato : 15-01-02 08:45

> Ja, det må man sige! Jeg er meget utilfreds med min Silverado, den
> lever slet ikke op til forventningerne, og de vibrationer er ved at
> drive mig til vanvid.

Det er reelt nok. Men prøv nu at "hæfte" dem sammen som foreslået, og at
installere de kork/gummi-stykker der følger med.

Det er vel ikke så underligt, at din Silverado ikke lever op til dine
forventninger, når du ikke har installeret den som foreslået i manualen.
Trods alt... Ydermere står der direkte i manualen - om installationen af
kork/gummi-stykkerne - at "gør man det ikke risikerer man voldsomt generende
resonansstøj fra blæseren". Hvilket så vidt jeg kan se er lige præcis det du
har.

Jeg skal ikke være den til at sige, at brugen af kork/gummi-stykkerne kan
gøre det for dig - men du bør i hvert fald forsøge det før du konkluderer
hvorvidt produktet lever op til dine forventninger. Tilslutter du f.eks.ikke
strømkablerne ville den nok heller ikke have levet op til forventninger ;)
(just drilling).

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.



Martin Bangsø (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bangsø


Dato : 16-01-02 00:13

On Tue, 15 Jan 2002 08:44:44 +0100, Jesper Ryskin wrote:

> Det er reelt nok. Men prøv nu at "hæfte" dem sammen som foreslået, og at
> installere de kork/gummi-stykker der følger med.
[...]
> Det er vel ikke så underligt, at din Silverado ikke lever op til dine
> forventninger, når du ikke har installeret den som foreslået i manualen.
> Trods alt... Ydermere står der direkte i manualen - om installationen af
> kork/gummi-stykkerne - at "gør man det ikke risikerer man voldsomt generende
> resonansstøj fra blæseren". Hvilket så vidt jeg kan se er lige præcis det du
> har.

Du blander mig vist sammen med en anden her i gruppen - det var mig
der havde prøvet kork/gummi-fiduserne og at sætte blæserne sammen og
alt, og det var DET der var årsag til min frustration: Jeg har gjort
alt (og mere til) som foreskrevet og alligevel vibrerer den alt for
meget til at det er til at leve med.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Jesper Ryskin (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Ryskin


Dato : 16-01-02 00:43

> Du blander mig vist sammen med en anden her i gruppen - det var mig
> der havde prøvet kork/gummi-fiduserne og at sætte blæserne sammen og
> alt, og det var DET der var årsag til min frustration: Jeg har gjort
> alt (og mere til) som foreskrevet og alligevel vibrerer den alt for
> meget til at det er til at leve med.

Ups, undskyld! Ja, det var "hansen" jeg egentlig svarede - sådan lidt
inddirekte ;).

Ring til dem der har solgt der Silverado'en, og sig du vil have den byttet.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.




Martin Bangsø (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bangsø


Dato : 16-01-02 18:58

On Wed, 16 Jan 2002 00:42:53 +0100, Jesper Ryskin wrote:

> Ring til dem der har solgt der Silverado'en, og sig du vil have den byttet.

Mener du at der findes Silveradoer, som er helt vibrationsfri, og at
min er defekt?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Rasmus A. Nielsen (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen


Dato : 16-01-02 23:01


"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> skrev:

> Mener du at der findes Silveradoer, som
> er helt vibrationsfri, og at min er defekt?

Jeg taler af erfaring, min Silverado vibrede kun når den havde
samlet for meget støv.
Få den byttet og kryds fingre for, at du får en som
er ordentligt afbalanceret.



--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg
Er jeg på vej i dit Kill-Filter, så fortæl mig
venligst hvorfor - Just m@il me!


Jesper Ryskin (17-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Ryskin


Dato : 17-01-02 13:53

Hej Martin og Rasmus.

Vi har nu samlet lidt af det der er talt om sammen med vores egne små
erfaringer, og lavet en pdf-fil om emnet, der nu ligger under vores
support-sektion. Prøv at tjekke den igennem:

http://asp.webconsult.dk/silverado-ts.pdf

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.




Martin Agersted Jarl (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Agersted Jarl


Dato : 11-01-02 21:30

Hej!

Hansen wrote:

> Hej
>
> Jeg har en Silverado, som er begyndt at vibrere. Jag kan mærke det i mit
> skrivebord, selvom kabinettet står på gulvtæppe. Er der nogle, som har været
> ude for samme problem, og som har en løsning til det?
>

Jeg har gjort to ting: 1) Brugt nogle vinpropper som jeg har skåret tilpas lange
hvorefter jeg har sat dem i klemme mellem kabinettets bagbeklædning og
bundkortet. 2) På et tidspunkt begyndte Silveradoens to blæsere at gå en anelse
fra hinanden. De holdes nu sammen af en stor elastik -- primitivt, men
effektiv.Jeg har hørt om andre som har brugt lim.

Mvh
Martin


Anders Majland \(Rep~ (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 14-01-02 12:53

> De holdes nu sammen af en stor elastik -- primitivt, men
> effektiv.Jeg har hørt om andre som har brugt lim.

Og jeg har en stribe "gaffa" sidende på top'en, til at holde dem sammen.

/A


Rasmus A. Nielsen (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen


Dato : 12-01-02 00:25


"Hansen" <sh.dkNOSPAM@get2net.dk> skrev:

> Jeg har en Silverado, som er begyndt at vibrere. Jag kan mærke det i mit
> skrivebord, selvom kabinettet står på gulvtæppe. Er der nogle, som har været
> ude for samme problem, og som har en løsning til det?

Tjek den for støv, rens den GRUNDIGT med en blød pensel.
Sider der blot en lille smule støv tilbage på én af lamellerne,
så har du vibrationerne der igen.
Min Silverado var specialist i at samle MEGET fint støv,
bl.a. derfor blev jeg træt af den.


--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste