logaritme regneregler
Fra : Peter Bornerup

Dato : 11-01-02 19:33

Følgende skaber problemer!!
svaret er t=2,47 men et eller andet sted bryder jeg nogle regneregler da jeg
bliver ved med at få ln(4)!!!
hvis nogen kunne vise udregningerne ville jeg blive glad, og holde op med at
hive mig selv i håret!!
På forhånd tak!

begin 666 clip_image002.gif
M1TE&.#EA6 `M`'<`,2'^&E-O9G1W87)E.B!-:6-R;W-O9G0@3V9F:6-E`"'Y
M! $`````+ ,`!@!1`"$`A(&!@0````$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"
M`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"
M`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P$"`P*\A(\7R>T/HXQKVHNS"E7[_W7@2$)B
MB:; J;9ARKECQ7JU_,0&=S/QW<,E%CI-T2><$(.F#6_G.*)$T@PQAU4=JYAK
MX_G5KA#<I*+EW3&'9:7W*>7)P^.-1;>.JLEY>GVO=&8D2,@F=T+%%[C2-T3F
M:'/8T<;7B 0(9:EG)S%ILT<#14+5!V;T0Y,ZJFC6FE-#Z5I2%2J+$_=HZX);
BJ#N%F.L+`]PK',D(*6H,\G.IO!Q"&PR]^TR]JWF-4 ``.P``
`
end

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 11-01-02 19:40

\int_0^4 exp(x-1) dx = exp(-1) * \int_0^4 exp(x) dx = exp(-1) * [
exp(x) ]0^4 = exp(-1) (exp(4)-exp(0) )

Du skal slet ikke blande logaritmen ind i det, da stamfunktionen til
exponentialfunktionen, er exponentialfunktionen selv.

Kasper

Fra : Søren Bredlund Caspe~

Dato : 14-01-02 22:56

Kasper Daniel Hansen <kdh@omk.dk> skrev i en news:a1nbiu$eg1$1@sunsite.dk...
> \int_0^4 exp(x-1) dx = exp(-1) * \int_0^4 exp(x) dx = exp(-1) * [
> exp(x) ]0^4 = exp(-1) (exp(4)-exp(0) )

Sådan som jeg så filen var det integralet fra 0 til t og ikke 0 til 4, og så
bliver t=ln(4*e+1) ~ 2,47 en løsning som skrevet i det oprindelige indlæg.

> Du skal slet ikke blande logaritmen ind i det, da stamfunktionen til
> exponentialfunktionen, er exponentialfunktionen selv.

Hvis det er t og ikke 4 skal ln bruges til at isolerer t til sidst:

\int_0^t exp(x-1) dx = 4 =
exp(-1) * \int_0^t exp(x) dx =
exp(-1) (exp(t)-exp(0) )
<=>
exp(t)-1 = 4 e
<=>
t=ln(4e+1)~2,47

Ses
--
Søren

Fra : Xylofonius

Dato : 11-01-02 21:58

Binære filer er ikke tilladt uden for dk.binaer.*

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : KNL DtP

Dato : 12-01-02 19:09

"Xylofonius" <xylofonius@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Binære filer er ikke tilladt uden for dk.binaer.*

Jeg troede faktisk, at indlæg med binært indhold blev sorteret fra, hvis de
ikke blev postet i de binære-grupper. Måske forskelligt fra udbyder til
udbyder.

--

"Peter Bornerup" <peter@bornerup.dk> skrev i en meddelelse

> Håber ikke at den ene kb har skabt al for megen uro i din tilværelse!

Tja, det går såmen nok alsammen

MVH

Kristian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 21:38

KNL DtP skrev:

>Jeg troede faktisk, at indlæg med binært indhold blev sorteret fra, hvis de
>ikke blev postet i de binære-grupper.

Det gør de ikke. TDC forhindrer sine egne kunder i overhovedet at
sende dem, men de fjerner ikke indlæg som er sendt.

>Måske forskelligt fra udbyder til udbyder.

Det er ikke alle der spærrer for det.

--
Bertel

Fra : Peter Bornerup

Dato : 12-01-02 02:04

Well, excuse me!
kopierede bare noget fra equation editor i word!
Håber ikke at den ene kb har skabt al for megen uro i din tilværelse!

Fra : Xylofonius

Dato : 12-01-02 20:37

> Well, excuse me!
Ja.

> kopierede bare noget fra equation editor i word!
Ok

> Håber ikke at den ene kb har skabt al for megen uro i din tilværelse!
Nej, det skal du såmænd ikke tænke mere på. Jeg klarer mig nok.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 12-01-02 16:42

Peter Bornerup wrote:

> Well, excuse me!
> kopierede bare noget fra equation editor i word!
> Håber ikke at den ene kb har skabt al for megen uro i din tilværelse!

Og spydige svar på velmente irettesættelser er heller ikke velsete.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.