SQL Server tools
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-01-02 19:51

Jeg er for nyligt skiftet fra at Access til MS SQL Server på mit
website og det kører bare fornemt. Problemet er nu at jeg pludselig har
fået den skøre idé at jeg skal tilføje en kolonne til en af mine
tabeller. Derfor eftersøger jeg nu et program så man kan administrere
tabeller og stored procs i MS SQL Server. Så vidt jeg ved eksisterer
der et tool der hedder Enterprise Manager som man kan bruge, men det er
vidst ikke helt gratis (tager jeg fejl ville det være rart med et link
hvor man kan downloade det).

Derfor efterspørger jeg nu et gratis program man kan bruge til at
administrere MSSQL Server.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-01-02 21:44

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message

> Derfor efterspørger jeg nu et gratis program man kan bruge til at
> administrere MSSQL Server.

Hvilken adgang har du til MSSQL
MS Access har jo en mulighed i Access Data Project hvor du har mulighed for
at connecte direkte til MSSQL og har rig mulighed for at rette
tables/views/sp's etc

Den kræver dog Named Pipes svjv

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-02 01:37

Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.database

> MS Access har jo en mulighed i Access Data Project hvor du har
> mulighed for at connecte direkte til MSSQL og har rig mulighed for
> at rette tables/views/sp's etc

Hvordan gør man det? jeg har kigget lidt i Access uden at kunne finde
noget.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-01-02 13:32

> Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.database

> Hvordan gør man det? jeg har kigget lidt i Access uden at kunne finde
> noget.

Jeg går ud fra at det er Acc2K du arbejder med?

Du starter med at åbne Access rent (start -> program files...)
I stedet for at vælge Blank Access DB eller Open Existing så skal du have
fat i Access Database Wizards....
Vælg fanebladet General -> Project (Existing Database)
Læg mærke til at filnavnet bliver forslået med .adp som extension
Du får en en dialogbox med Connection Properties etc

Resten skulle vist give sig selv

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-02 20:40

Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.database

> [KLIP instruktioner]

Mange tak for hjælpen, det virker perfekt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-02 14:25

> [...]

> MS Access har jo en mulighed i Access Data Project hvor du har
> mulighed for at connecte direkte til MSSQL og har rig mulighed for

Den med Access fandt jeg aldrig ud af, til gengæld kan man klare det
uden problemer fra Visual Interdev som jeg har installeret.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : am@powerbase.dk

Dato : 13-01-02 20:00

Enterprise Manager installeres med SQL Server, og koster ikke ekstra, de
rhar du også Query Analyzer og Profiler (så du kan teste hvad SQL-server
modtager).

--
venlig hilsen

Arne Markland
PowerBase ApS

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-02 22:28

wrote in dk.edb.database

> Enterprise Manager installeres med SQL Server, og koster ikke
> ekstra, de rhar du også Query Analyzer og Profiler

Jeg har ikke SQL server, det er kun mit webhotel der har det. Problemet
er dog løst med Visual Interdev og Access
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann