Støj fra Aopen HX-08 - erfaringer?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-01-02 15:40

Hej,

Jeg (og ikke mindst kæresten...) er ved at blive træt af støjen fra
mit Aopen HX08 og det lader til, at den største synder er blæseren i
strømforsyningen. Min umiddelbare tanke, er at skifte standardblæseren
ud med en eller anden Low Noise Pabst blæser, men jeg vil meget gerne
høre om andres erfaringer med et sådan projekt, før jeg selv giver mig
i kast med det.

Derudover overvejer jeg noget lyddæmpningsmateriale på siderne og
kabinettet og evt. noget elastikophæng til harddiskene, men jeg ved
ikke rigtig, om det vil fungere efter hensigten.

Derfor - del ud af jeres erfaringer og oplys mig...

Mvh Morten

Fra : Studen

Dato : 11-01-02 18:07

Hej Morten
Har selv fuldstændig samme problem og har postet et spørgsmål 12tråde
længere nede (eller oppe).
Jeg bruger selv harddisk ophæng fra webconsult, og det fungerer rigtig godt!
Jeg er også kommet til den slutning at det er PSU blæseren der er den
største synder, men læs mere om det i "min" tråd

Mvh
Studen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-01-02 19:38

On Fri, 11 Jan 2002 18:07:27 +0100, "Studen" <studanul@hotmail.com>
wrote:

>Har selv fuldstændig samme problem og har postet et spørgsmål 12tråde
>længere nede (eller oppe).

Jeps, jeg følger med i den fra nu af.

Morten

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-01-02 21:20

Morten Nielsen wrote:

> Derfor - del ud af jeres erfaringer og oplys mig...

Jeg har selv to af slagsen, og syntes også at de larmede lidt rigeligt
da jeg fik dem, så jeg satte en modstand i serie med blæseren i hver PSU.
Så vidt jeg husker var det ca. en 30 ohms modstand der skulle til, den
alm. type (400 mW) er rigeligt til formålet.

Nu kan jeg nemt sove i samme lokale med begge to kørende..

Fra : Ole Lüchau

Dato : 13-01-02 11:55

Jeg skiftede strømforsyning uden problemer. Det var dog blæseren på
grafikkortet der var synderen.
Ole.