Sikkerhedspolitik i virksomheder
Fra : Himself

Dato : 11-01-02 15:09

Hej gruppe, håber ikke dette er alt for OT...
Er der nogen af jer der har kendskab til danske virksomheder som har
indført et IT-sikkerhedsstyringssystem baseret på ISO17799 eller DS484?
Og er der nogen der kender til ISO15408, "Common Criteria" standarden og
ved om der er nogen som bruger den herhjemme?
Hvis nogen ikke aner hvad jeg snakker om så er her et par links -
http://www.bsi-global.com/Information+Security/page/index.xalter
http://www.c-cure.org/
http://www.commoncriteria.org/

Med venlig hilsen
Kevin

Fra : Lars Møller

Dato : 14-01-02 22:42

Hej

Det er ofte sådan, at rene danske virksomheder benytter DS484, hvor
internationale virksomheder benytter ISO17799, da den jo er "afskrift"
af BS 7799, der er den mest kendte og udbredte.

Virksomheden kan også blive certificeret efter BS 7799

Mvh

Lars P. Møller

Lars P. Møller

Kongevejen 20