Bug i Access
Fra : Kim Jensen

Dato : 11-01-02 15:06

Hej!

Jeg har nogle nyheder i en Access-database. Jeg bruger flg. SQL til at
udtrække de 5 nyeste nyheder:

SELECT TOP 5 * FROM nyheder WHERE vis=TRUE ORDER BY dato DESC

-MEN: Nogle gange udtrækker den gudhjælpe mig de 6 nyeste! Problemet er der
både på min lokale test-server og når jeg ligger op på mit webhotel.

Hvad kan der dog gå galt?

mvh
Kim Jensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-01-02 15:22

Kim Jensen <kim@litewerx.dk> escribió en el mensaje de noticias
3c3ef12a$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
er der
> både på min lokale test-server og når jeg ligger op på mit webhotel.

Det er nu ikke en bug i access. Den sortere jo efter datoen, og hvis der
er to nyheder med den samme dato, vil de saaledes begge have samme plads
i listen og talt som et enkelt punkt.
Loesning: skriv baade dato og tid paa dine nyheder.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-01-02 20:44

> [...]
> i listen og talt som et enkelt punkt.
> Loesning: skriv baade dato og tid paa dine nyheder.

Doh! Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det. Det må være den med skoven og
træerne...

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-02 01:45

Kim Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

> Doh! Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det. Det må være den med
> skoven og træerne...

Den gav mig også voldsomme problemer engang da jeg skulle skrive en
liste over 5 nyeste registrerede brugere på min hjemmeside